Οι μαθητές θα διευρύνουν τις γνώσεις τους και θα έλθουν σε επαφή με περιοδικά της εποχής, μελετώντας ένα διήγημα που περιλαμβάνεται αυτοτελώς στις σελίδες ενός περιοδικού. Δύναται να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για αναζήτηση από τους μαθητές στοιχείων αναφορικά με την πρακτική της δημοσίευσης των διηγημάτων σε περιοδικά και εφημερίδες πριν την έκδοσή τους εντός μιας συλλογής. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές θα αναζητήσουν και άλλα διηγήματα άλλων συγγραφέων των αρχών του 20ου αιώνα που δημοσιεύτηκαν αρχικά σε περιοδικά ή/και εφημερίδες και θα τα παρουσιάσουν στην ολομέλεια της τάξης, ώστε να γίνει συζήτηση για την αντίστοιχη πρακτική που επικρατεί στις μέρες μας (ατομικές εκδόσεις, εκδοτικοί οίκοι, κ.ο.κ.). Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να διερευνήσουν οι μαθητές τα προβλήματα που απασχολούν το συγκεκριμένο κλάδο επαγγελματιών (ναυτικοί) κατά τις αρχές του 20ου αιώνα (κοινωνικός προβληματισμός). Πιο συγκεκριμένα, θα αναζητήσουν σε αυτό και σε άλλα διηγήματα με αντίστοιχη θεματολογία (π.χ. Α. Καρκαβίτσα, «Τα Λόγια της Πλώρης») τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί, θα τα καταγράψουν και θα τα παρουσιάσουν, ώστε να διεξαχθεί συζήτηση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ίδιος κλάδος επαγγελματιών στις μέρες μας.