Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό, για την υποστήριξη συνεργατικών μαθησιακών δραστηριοτήτων διερευνητικής μάθησης. Αρχικά, οι μαθητές σε μικρές ομάδες καλούνται να μελετήσουν το κείμενο και να εντοπίσουν τον προβληματισμό που αυτό εκφράζει. Στη συνέχεια, ενθαρρύνονται από τον εκπαιδευτικό να συμμετάσχουν σε διάλογο ώστε να διατυπώσουν και να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με το θέμα του άρθρου. Επίσης, καλούνται να διερευνήσουν επιλεγμένες από τον εκπαιδευτικό συμβατικές ή/και ηλεκτρονικές πηγές, ώστε μελετήσουν ειδικότερες ιστορικές έννοιες που συνδέονται με το βασικό θέμα του άρθρου, όπως είναι για παράδειγμα: α) τα κυριότερα γνωρίσματα της ελληνικής οικονομίας κατά τον 19ο-αρχές του 20ού αιώνα, β) η οικονομική μετανάστευση των Ελλήνων εκείνης της περιόδου, γ) τα κινήματα των αγροτών και των εργατών, δ) οι κυριότερες προσπάθειες εκσυγχρονισμού της ελληνικής αγροτικής οικονομίας. Τέλος, οι μαθητές καλούνται να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα της έρευνάς τους σε μια ομαδική συνθετική εργασία εστιάζοντας στη σύγκριση της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας εκείνης της εποχής με τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.