Το εν λόγω κείμενο έχει πολλαπλό διδακτικό ενδιαφέρον, καθώς μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο από ιστορική, όσο και από γλωσσική άποψη. Εν αρχή, αποτελεί ενδιαφέρουσα ιστορική πηγή για την πολιτική του Τρικούπη και την αρνητική απήχηση που είχε αυτή σε τμήματα της ελληνικής κοινωνίας. Το κείμενο μπορεί να μοιραστεί σε φωτοτυπία στους μαθητές παράλληλα με κάποιο δημοσίευμα φιλικό προς την εκσυγχρονιστική πολιτική του Τρικούπη και να ζητηθεί από τα παιδιά να εντοπίσουν τις διαφορετικές οπτικές γωνίες και να τεκμηριώσουν τους χαρακτηρισμούς "μεγάλος εκσυγχρονιστής" αλλά και "προστάτης της πλουτοκρατίας", που έχουν αποδοθεί στο Χαρίλαο Τρικούπη. Το θέμα αυτό είναι δυνατόν να τεθεί και υπό μορφή συνθετικής εργασίας, οπότε τα κείμενα μπορούν να σταλούν στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των μαθητών (ή σε μορφή weebly, σε ιστολόγιο της τάξης κλπ.) Επίσης το κείμενο μπορεί να προσεγγιστεί στο πλαίσιο γλωσσικού μαθήματος. Οι μαθητές θα κληθούν σε αυτή την περίπτωση να επισημάνουν στοιχεία του δημοσιογραφικού λόγου της εποχής, να εντοπίσουν τους τρόπους με τους οποίους επιτυγχάνεται σύζευξη της δημοτικής με την καθαρεύουσα, αλλά και να επισημάνουν οικονομικούς όρους που είναι και σήμερα στην επικαιρότητα. Θα παρατηρήσουν, τέλος, τη συνδημοσίευση σε συνέχειες του έργου του Παπαδιαμάντη "Έμποροι των εθνών", γεγονός που παραπέμπει σε έναν από τους πιο συνήθεις τρόπους πρόσβασης του αναγνωστικού κοινού στα νέα λογοτεχνικά δημιουργήματα κατά τον 19ο αιώνα.