Ωδη στον Κωστη Παλαμα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το κείμενο αποτελεί «Ωδή στον Κωστή Παλαμά» και έχει δημοσιευθεί το 1925 στο περιοδικό Νέα Ζωή. Δημιουργός της συγκεκριμένης Ωδής είναι ο Σωτήρης Σκίπης, ο οποίος ήταν ποιητής και ακαδημαϊκός και ένας από τους τελευταίους εκπροσώπους της Νέας Αθηναϊκής Σχολής. Το συγκεκριμένο κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως έναυσμα για την κινητοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών με σκοπό τη γνωριμία του λογοτεχνικού έργου του Κωστή Παλαμά μέσα από μια διαφορετική, από την παραδοσιακή, προσέγγιση, δηλαδή μέσα από τις αναφορές και μελέτες άλλων δημιουργών ή/και κριτικών της λογοτεχνίας. Το συγκεκριμένο κείμενο συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του γνωστικού αντικειμένου της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γυμνάσιο και στο Λύκειο, ενώ ταυτόχρονα προσφέρεται για διαθεματική προσέγγιση με το γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το κείμενο «Ωδή στον Κωστή Παλαμά» προτείνεται προς αξιοποίηση ως παράλληλο κείμενο για τη μελέτη του έργου του Κωστή Παλαμά στο πλαίσιο ερευνητικής εργασίας. Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό, για την υποστήριξη συνεργατικών μαθησιακών δραστηριοτήτων. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να μελετήσουν την «Ωδή» και να εντοπίσουν βασικούς θεματικούς άξονες. Επίσης, ενθαρρύνονται να αναζητήσουν στον ιστότοπο της "Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα" κριτικές μελέτες για τον ποιητή και τη λογοτεχνική του παραγωγή. Στη συνέχεια, καλούνται να καταγράψουν και να συσχετίσουν αναφορές της «Ωδής» και των κριτικών μελετών με χαρακτηριστικά του λογοτεχνικού έργου του Κ. Παλαμά σε συνδυασμό με το ιστορικό, πολιτικό και κοινωνικό συγκείμενο της εποχής του ποιητή. Στόχος της εκπαιδευτικής δραστηριότητας είναι να αξιοποιήσουν οι μαθητές τις πληροφορίες της έρευνάς τους ώστε να μελετήσουν το λογοτεχνικό έργο του ποιητή ενταγμένο στο συγκεκριμένο χωροχρονικό πλαίσιο, ενώ ταυτόχρονα να προσεγγίσουν και να εκτιμήσουν τη λογοτεχνική δημιουργία και γραφή του Κ. Παλαμά μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα, δηλαδή, μέσα από τις απόψεις και γνώμες άλλων δημιουργών ή/και ακαδημαϊκών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Σωτήρης Σκίπης
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΓΑΖΕΑ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE