Γερα κορμια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για άρθρο το οποίο έχει δημοσιευθεί σε έκδοση του 1906 της εφημερίδας «Νουμάς». Με αφορμή τον τρόπο διεξαγωγής των νεότερων Ολυμπιακών Αγώνων, ο συντάκτης του άρθρου απευθύνεται στους σύγχρονούς του Έλληνες, λέγοντας πως αποτελεί πρόκληση για την ελληνική κοινωνία των αρχών του 20ού αιώνα να εκτιμήσει στην πράξη το πνεύμα και τα ιδανικά του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού ώστε να προοδεύσει, καθώς όπως ο ίδιος παρατηρεί αυτό ήδη συμβαίνει σε λαούς της βόρειας Ευρώπης, οι οποίοι προόδευσαν δημιουργώντας σύγχρονους πολιτισμούς αφού υιοθέτησαν και ακολούθησαν το παράδειγμα των αρχαίων Ελλήνων. Οι πληροφορίες του άρθρου μπορούν να αξιοποιηθούν για προβληματισμό και κινητοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών αναφορικά με τις αιτίες συγγραφής και δημοσίευσης του συγκεκριμένου κειμένου τη δεδομένη χρονική στιγμή, σε συνδυασμό με το ιστορικό, πολιτικό και κοινωνικό πλαίσιο εκείνης της εποχής. Το συγκεκριμένο κείμενο συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Ιστορίας της Γ’ τάξης Γυμνασίου και Λυκείου,

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το άρθρο προσφέρεται ως μαθησιακό υλικό ερευνητικής εργασίας με διαφορετικές εννοιολογικές προεκτάσεις, όπως για παράδειγμα ιστορικές, κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα των αρχών τους 20ού αιώνα, ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων και ολυμπιακό ιδεώδες, αρχαίος ελληνικός πολιτισμός. Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό, για την υποστήριξη συνεργατικών μαθησιακών δραστηριοτήτων διερευνητικής μάθησης. Αρχικά, οι μαθητές σε μικρές ομάδες καλούνται να μελετήσουν το κείμενο και να εντοπίσουν τον προβληματισμό που αυτό εκφράζει. Στη συνέχεια, ενθαρρύνονται από τον εκπαιδευτικό να συμμετάσχουν σε διάλογο ώστε να διατυπώσουν και να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με το θέμα του άρθρου. Επίσης, καλούνται να διερευνήσουν επιλεγμένες από τον εκπαιδευτικό συμβατικές ή/και ηλεκτρονικές πηγές, ώστε να μελετήσουν τα γεγονότα της ελληνικής ιστορίας των αρχών του 20ού αιώνα και να τα συσχετίσουν με το περιεχόμενο του άρθρου. Τέλος, οι μαθητές παρουσιάζουν το αποτέλεσμα της έρευνάς τους σε μια ομαδική συνθετική εργασία εστιάζοντας στη σύγκριση της ελληνικής κοινωνίας εκείνης της εποχής με τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2440
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Φ.Λ.
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΓΑΖΕΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ