Γερα κορμια
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για άρθρο το οποίο έχει δημοσιευθεί σε έκδοση του 1906 της εφημερίδας «Νουμάς». Με αφορμή τον τρόπο διεξαγωγής των νεότερων Ολυμπιακών Αγώνων, ο συντάκτης του άρθρου απευθύνεται στους σύγχρονούς του Έλληνες, λέγοντας πως αποτελεί πρόκληση για την ελληνική κοινωνία των αρχών του 20ού αιώνα να εκτιμήσει στην πράξη το πνεύμα και τα ιδανικά του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού ώστε να προοδεύσει, καθώς όπως ο ίδιος παρατηρεί αυτό ήδη συμβαίνει σε λαούς της βόρειας Ευρώπης, οι οποίοι προόδευσαν δημιουργώντας σύγχρονους πολιτισμούς αφού υιοθέτησαν και ακολούθησαν το παράδειγμα των αρχαίων Ελλήνων. Οι πληροφορίες του άρθρου μπορούν να αξιοποιηθούν για προβληματισμό και κινητοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών αναφορικά με τις αιτίες συγγραφής και δημοσίευσης του συγκεκριμένου κειμένου τη δεδομένη χρονική στιγμή, σε συνδυασμό με το ιστορικό, πολιτικό και κοινωνικό πλαίσιο εκείνης της εποχής. Το συγκεκριμένο κείμενο συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Ιστορίας της Γ’ τάξης Γυμνασίου και Λυκείου,

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το άρθρο προσφέρεται ως μαθησιακό υλικό ερευνητικής εργασίας με διαφορετικές εννοιολογικές προεκτάσεις, όπως για παράδειγμα ιστορικές, κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα των αρχών τους 20ού αιώνα, ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων και ολυμπιακό ιδεώδες, αρχαίος ελληνικός πολιτισμός. Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό, για την υποστήριξη συνεργατικών μαθησιακών δραστηριοτήτων διερευνητικής μάθησης. Αρχικά, οι μαθητές σε μικρές ομάδες καλούνται να μελετήσουν το κείμενο και να εντοπίσουν τον προβληματισμό που αυτό εκφράζει. Στη συνέχεια, ενθαρρύνονται από τον εκπαιδευτικό να συμμετάσχουν σε διάλογο ώστε να διατυπώσουν και να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με το θέμα του άρθρου. Επίσης, καλούνται να διερευνήσουν επιλεγμένες από τον εκπαιδευτικό συμβατικές ή/και ηλεκτρονικές πηγές, ώστε να μελετήσουν τα γεγονότα της ελληνικής ιστορίας των αρχών του 20ού αιώνα και να τα συσχετίσουν με το περιεχόμενο του άρθρου. Τέλος, οι μαθητές παρουσιάζουν το αποτέλεσμα της έρευνάς τους σε μια ομαδική συνθετική εργασία εστιάζοντας στη σύγκριση της ελληνικής κοινωνίας εκείνης της εποχής με τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Φ.Λ.
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΓΑΖΕΑ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE