Το κέιμενο μπορεί να δοθεί στους μαθητές ώς υλικό αναφοράς σε συζήτηση για τη γλώσσα, το γλωσσικό ζήτημα αλλά και τον αναλφαβητισμό. Οι μαθητές διαβάζουν προσεκτικά το κείμενο και καλούνται να ανασυνθέσουν το πρόβλημα στη διδασκαλία της γλώσσας που εντοπίζει ο Δελμούζος και τα μέσα θεραπείας που η εμπειρία του έδειξε ότι είναι δυνατόν να εφαρμοστούν. Καλό θα είναι να προηγηθεί συζήτηση για την ιστορία του γλωσσικού ζητήματος και τη διάσταση ανάμεσα σε καθαρευουσιάνους και δημοτικιστές, θέματα καθόλου γνωστά στους σύγχρονους μαθητές. Στη συνέχεια τα παιδιά μπορούν να κληθούν να επισημάνουν μέσα στο κείμενο στοιχεία που καταδεικνύουν τον δημοτικισμό που εκπροσωπούσε ο Δελμούζος και να παρατηρήσουν πόσο η δημοτική της εποχής ηταν διαφοροποιημένη σε σχέση με τη σημερινή (πολυτονικό, λογιοι τύποι κλπ.). Υπό μορφή εργασίας θα μπορούσε να ανατεθεί σε ομάδες μαθητών η έρευνα και παρουσίαση και άλλων πτυχών του γλωσσικού ζητήματος (π.χ. μια ομάδα θα μπορούσε να βρει υλικό για άλλες μορφές του Δημοτικισμού όπως τους Τριανταφυλλίδη, Γληνό, Μαβίλη κλπ. Άλλη θα έκανε αντιστοιχη εργασία για τους καθαρευουσιάνους, όπως π.χ. τον Γ. Μυστριώτη, ενώ μια τρίτη θα διερευνούσε τη στάση του πρωθυπουργού Βενιζέλου, που μνημονεύεται και στο κείμενο, για το θέμα αυτό). Τέλος το κείμενο αποτελεί αφόρμηση για αντιμετώπιση ερωτημάτων όπως: Που βρίσκεται η σημερινη εκπαίδευση σε σχέση με το θιγόμενο ζήτημα; Υπάρχει στις μέρες μας αναλφαβητισμός; Ποια η ποιότητα των σημερινών 'αναγνωστικών"; Λέγεται σήμερα αυτός ο όρος και ποιο το περιεχόμενό του;