Διανοουμενοι
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Σατιρικό δημοσίευμα του ποιητἠ Παύλου Νιρβάνα στο λογοτεχνικό περιοδικό των αρχών του 20ου αιώνα "Νουμάς" με τίτλο "Διανοούμενοι". Στο κείμενο επιχειρείται μια παιγνιώδης παραβολή των διανοουμένων με τους γαϊδάρους, η οποία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο συζήτησης-προβληματισμου για τον ρόλο των διανοουμένων στη διαμόρφωση του ιστορικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το εν λόγω κειμενο υπό μορφή σατιρικού διαλόγου μπορεί να δοθεί στους μαθητές σε φωτοαντίγραφο - και παράλληλα να προβληθει σε ψηφιακό προβολέα - στο πλαίσιο μαθήματος σχετικού με τον ρόλο των διανοουμένων στην κοινωνία. Οι μαθητές μελετούν το κείμενο και καλούνται να εντοπίσουν το σατιρικό στοιχείο και τον κεντρικό άξονα γύρω από τον οποίο δομείται η "παραβολή". Στη συνέχεια διατυπώνουν θέσεις και προβληματισμούς σχετικά με το υπό συζήτηση θέμα. Καλό είναι να έχει προηγηθεί μια προπαρασκευαστική αναζήτηση στο διαδίκτυο για τη φυσιογνωμία του περιοδικού "Νουμάς" (ότι π.χ. υπήρξε προπύργιο του δημοτικισμού) και την προσωπικότητα του Παύλου Νιρβάνα, ώστε η συζήτηση να ενταχθεί στο κλίμα εκείνης της εποχής και να γίνουν οι σχετικές αναγωγές-συνδέσεις με τη σύγχρονη ζωή. Βεβαίως το κείμενο ενδείκνυται να δοθεί στα παιδιά μαζί με άλλα δοκίμια σχετικά με τον ρόλο των διανουμένων, ώστε να δοθεί η δυνατότητα να προβληθεί η σατιρική πλευρά ως μια μόνο από τις πολλές μέσω των οποίων μπορεί να προσεγγιστεί το ζήτημα. Τέλος, στο κείμενο οι μαθητές αξίζει να προσέξουν την ορθογραφία, τη γλώσσα και την εν γένει μορφή ενός δημοσιεύματος σε λογοτεχνικό περιοδικό των αρχών του 20ου αιώνα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Philosophy PhilosophyPhilosophy
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: [Ανωνύμως]
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE