Στο μάθημα της Ν/Ε Γλωσσας - Έκφρασης-Έκθεσης, το κείμενο μπορεί να διαβαστεί στην τάξη και να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση, με βασικούς άξονες τη σχέση πολίτη-κράτους, την έννοια της συλλογικής συνείδησης και τη σύγκριση με τη σύγχρονη κοινωνικο-πολιτική πραγματικότητα στη χώρα μας. Το κείμενο μπορεί, σε συνδυασμό με επιπρόσθετο υλικό, να αξιοποιηθεί και στο πλαίσιο της Συνεργατικής Μάθησης. Για παράδειγμα, ο διδάσκων μπορεί να διαιρέσει τους μαθητές σε ομάδες και να τους αναθέσει ποικίλες δραστηριότητες (διαφορετική για κάθε ομάδα): περίληψη του κειμένου ή ερωτήσεις κατανόησης, σύγκριση με ένα αντίστοιχο κείμενο του σχολικού βιβλίου (στο εγχειρίδιο της Β΄ Λυκείου υπάρχει σχετικό κείμενο του Παπανούτσου, "Κράτος και Νεοέλληνες"), δημιουργία ενός σχετικού άρθρου κ.ά. Παρόμοια αξιοποίηση μπορεί να γίνει και στο μάθημα της Κοινωνικής & Πολιτικής Αγωγής, με εστίαση στην αξία της συλλογικής συνείδησης. Στο μάθημα της Ιστορίας το άρθρο μπορεί να αξιοποιηθεί ως παράθεμα, αφού αποτελεί πρωτογενή ιστορική πηγή, και να συσχετισθεί με την αντίστοιχη ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου. Στο μάθημα της Ν/Ε Λογοτεχνίας το άρθρο μπορεί να δοθεί ως παράλληλο κείμενο κατά τη διδασκαλία κειμένων με παρόμοιο περιεχόμενο ή ύφος (καυστικό, σατιρικό) και να επιχειρηθεί σύγκριση (ιδανικό κείμενο για σύγκριση είναι "Τα υαλοπωλεία" του Ροϊδη, στη Γ' Γυμνασίου, που έχει παρόμοιο περιεχόμενο και ύφος, αλλά διαφορά ως προς τη γλώσσα, καθώς είναι γραμμένο στην καθαρεύουσα).