Η απεργια στο Λαυριο
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για ειδησεογραφικό κείμενο σε καθαρεύουσα με τίτλο "Η εν Λαυρίω απεργία", δημοσιευμένο στον τόμο 3, αρ. 387 (1882) της εφημερίδας "Μη Χάνεσαι". Η σατυροπολιτική εφημερίδα "Μη χάνεσαι", εκτός από τις πολιτικές ειδήσεις, περιείχε και λογοτεχνικό υλικό. Το συγκεκριμένο κείμενο αποτελεί στοιχείο για τις συνθήκες και τους όρους εργασίας της εποχής, την κοινωνική κατάσταση. Μπορεί να αξιοποιηθεί και για τον τρόπο προβολής μιας είδησης, για το σχολιασμό μιας είδησης που αφορά κοινωνικά προβλήματα της εποχής.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο κείμενο προσφέρεται να αξιοποιηθεί ως υλικό στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Οι μαθητές καλούνται, αρχικά, να σχολιάσουν τον τρόπο με τον οποίο προβάλλεται η είδηση και την απήχησή της. Στη συνέχεια, μπορούν να εντοπίσουν τα σχόλια του δημοσιογράφου και να ερμηνεύσουν τη λειτουργία τους στον τρόπο παρουσίασης της είδησης. Αφορμώμενοι από το κείμενο οι μαθητές μπορούν να αντλήσουν τις πληροφορίες για το αίτημα και το αποτέλεσμα της απεργίας των μεταλλωρύχων στο Λαύριο. Στα πλαίσια μιας ερευνητικής εργασίας μπορούν να επεκτείνουν την αναζήτησή τους και να αντλήσουν υλικό στο διαδίκτυο (πληροφοριακό και φωτογραφικό) για την μεγάλη απεργία στο Λαύριο το 1896.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Newsletters NewslettersNewsletters
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Υδροπότης
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΤΣΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE