Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το μαθησιακό αντικείμενο ως αφόρμηση για συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης. Ενδεικτικά, οι μαθητές: α) μελετούν τη ζωή και το έργο του Μαγκάκη, και ετοιμάζουν μία σχετική παρουσίαση, β) αναζητούν πληροφορίες για τη δικτατορία των συνταγματαρχών με σκοπό να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους γι' αυτήν την περίοδο της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, γ) διαβάζουν το κείμενο που έγραψε το 1971 ο Μαγκάκης από τη φυλακή με τίτλο "Γράμμα από τη φυλακή για τους Ευρωπαίους" και δημιουργούν μία εργασία, εμβαθύνοντας στις αρχές και στις αξίες της δημοκρατίας.