Προτείνεται να αξιοποιηθεί ώστε ο εκπαιδευτικός να φέρει σε επαφή τους μαθητές με τη βυζαντινή αγιογραφία και την τεχνική της φορητής εικόνας. Οι μαθητές παρατηρούν την εικόνα, περιγράφουν τα πρόσωπα ή τις μορφές, την ενδυμασία, τα χρώματα, το φόντο και σχολιάζουν την έκφραση των προσώπων. Επίσης, μπορούν να μελετήσουν ιστορικές πηγές που αφορούν τα χαρακτηριστικά της βυζαντινής αγιογραφίας, να αναζητήσουν εικόνες βυζαντινής αγιογραφίας, να εντοπίσουν τα θέματα και να τα συγκρίνουν με εκείνα των εικόνων της Κρητικής Σχολής, σχολιάζοντας τις ομοιότητες και τις διαφορές. Προκειμένου οι μαθητές να πληροφορηθούν για την τεχνική της φορητής εικόνας, μπορεί να οργανωθεί μία ενημερωτική συνάντηση σε ένα εργαστήριο αγιογραφίας. Ενδιαφέρον θα ήταν ακόμη να επισκεφθούν έναν βυζαντινό ναό, να κρατήσουν σημειώσεις σχετικά με τις φορητές εικόνες, τα θέματα που εικονογραφούνται, τα χρώματα και τις μορφές, ώστε να παρουσιάσουν το συνολικό προϊόν της εργασίας τους στην ιστοσελίδα του σχολείου. Ειδικότερα, όσον αφορά τη μορφή της Παναγίας προτείνεται οι μαθητές να μελετήσουν διάφορες αναπαραστάσεις της σε βυζαντινές εικόνες, να επισημάνουν τα στοιχεία που αποτελούν κοινούς τόπους, αλλά και τα στοιχεία διαφοροποίησης και να αναφερθούν στον συμβολισμό τους.