Με αφορμή την συγκεκριμένη απεικόνιση του Γεώργιου Καραϊσκάκη ο εκπαιδευτικός μπορεί να ξεκινήσει με τους μαθητές του την διαδικασία της εξοικείωσής τους με την βιογραφία αυτής της ιστορικής προσωπικότητας σε σχέση με την εμπλοκή του με τις εμφύλιες διαμάχες κατά την διάρκεια της επανάστασης. Στην συνέχεια προτείνεται η επέκταση των διδακτικών δραστηριοτήτων σχετικά με τις βιογραφίες άλλων πρωταγωνιστών της επανάστασης που έλαβαν μέρος στον 1ο και τον 2ο εμφύλιο κατά την διάρκεια της επανάστασης με την αξιοποίηση υλικού που θα ανιχνευθεί στο διαδίκτυο (με κατάλληλες λέξεις κλειδιά). Ακολουθώντας παρόμοια διαδικασία οι μαθητές θα προσεγγίσουν κατάλληλο υλικό για να ενημερωθούν για πρόσωπα και γεγονότα του εθνικού διχασμού (1915-1922) καθώς και του εμφυλίου 1946-1949. Εκτός από το υλικό που θα αντληθεί από το διαδίκτυο, μπορεί να αξιοποιηθούν λογοτεχνικά κείμενα (λ.χ. τα ποιήματα «Ποίηση 1948» του Ν. Εγγονόπουλου, 1948, «Στον Νίκο Ε…» του Μ. Αναγνωστάκη, 1949, «Οφειλή» του Τ. Πατρίκιου, 1952 – 1962), σχετικά βίντεο, ηχογραφημένες μαρτυρίες κ.λπ. Προτείνεται η διδακτική αξιοποίηση του παραπάνω υλικού να έχει τους εξής στόχους: οι μαθητές (α) να γνωρίσουν τα γεγονότα που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της εμφύλιας σύρραξης στα χρόνια της Επανάστασης του 1821 και του 1946-1949, (β) να διαπιστώσουν τις θέσεις που παίρνουν οι ιστορικοί πρωταγωνιστές απέναντι στο θέμα του εμφύλιου πολέμου, (γ) να κατανοήσουν τα αίτια και τις συνέπειες των εμφύλιων συγκρούσεων, και (δ) να συνειδητοποιήσουν το ρόλο των ξένων δυνάμεων στους ελληνικούς εμφυλίους.