Αμπατζογλου Πετρος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία του λογοτέχνη Πέτρου Αμπατζόγλου (1931-2004), που γεννήθηκε στην Αθήνα με καταγωγή από το Κέρκαγατς της Μικράς Ασίας και την Κωνσταντινούπολη. Ο Πέτρος Αμπατζόγλου ανήκει στους Έλληνες πεζογράφους της μεταπολεμικής γενιάς. Στη λογοτεχνία εμφανίζεται στις αρχές της δεκαετίας του ’60 ως διηγηματογράφος και μεταφραστής. Η απόλυτη κυριαρχία του φαντασιακού στοιχείου στα έργα του και ο συνειρμικός έως και παραληρηματικός λόγος του καταλύουν τις παραδοσιακές αφηγηματικές δομές και τη συνοχή του χώρου και του χρόνου στην εξέλιξη του μύθου. Ο Αμπατζόγλου τα τελευταία χρόνια επιστρέφει στην περισσότερο ρεαλιστική γραφή και έγινε δημοφιλής στο ευρύ κοινό, με τα μυθιστορήματα «Παύλος και Ελένη», «Μια συνηθισμένη μέρα» και τη νουβέλα «Τι θέλει η κυρία Φρίμαν».

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με αφόρμηση τη φωτογραφία του λογοτέχνη, μικρά αποσπάσματα από το έργο του Πέτρου Αμπατζόγλου θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, ιδιαίτερα στο Λύκειο (Γενικό και Επαγγελματικό) αλλά και στο Γυμνάσιο, ως παράλληλο κείμενο στην ενότητα της Μεταπολεμικής και Σύγχρονης Λογοτεχνίας. Στο Λύκειο μπορεί να είναι αξιοποιήσιμα αποσπάσματα του έργου του και στις τρεις τάξεις, θεματικά ή ειδολογικά. Ο εκπαιδευτικός μέσα από ένα σενάριο μπορεί να φέρει τους μαθητές του σε επαφή π.χ. με τον λόγο της μεταπολιτευτικής γενιάς στην Ελλάδα. Ο Πέτρος Αμπατζόγλου αποτελεί έναν εκπρόσωπό της. Επίσης κάποια αποσπάσματα μπορεί να είναι αξιοποιήσιμα στην ενότητα π.χ. «Τα φύλα στη Λογοτεχνία». Βασικός σκοπός της διδασκαλίας της λογοτεχνίας είναι «η κριτική αγωγή στο σύγχρονο πολιτισμό». Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αξιοποιηθούν κείμενα από όλο το φάσμα της πολιτισμικής παραγωγής. Οι μαθητές θα μάθουν να εντοπίζουν και να αναγνωρίζουν τις αξίες και τις ιδέες που ενυπάρχουν στα λογοτεχνικά κείμενα. Οι μαθητές θα μάθουν να κατανοούν ότι οι πολιτισμικές αξίες σχετίζονται με τον χώρο, τον χρόνο και την κοινωνική ομάδα που τις παράγει, είναι επομένως προσδιορισμένες ιστορικά, γεγονός που δικαιολογεί τη σχετικότητα αλλά και την ποικιλία τους. Οι μαθητές θα μάθουν επίσης να διερευνούν την ιστορικότητά τους και να τοποθετούνται κριτικά απέναντι σε αυτές. Ανάμεσα στις αναμενόμενες δεξιότητες των μαθητών είναι και η αιτιολογημένη και τεκμηριωμένη προσωπική άποψη για τα κείμενα που διαβάζουν.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Novel NovelNovel
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Short story Short storyShort story
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE