Θρασυβουλος Τσακαλωτος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία που απεικονίζει τον στρατιωτικό Θρασύβουλο Τσακαλώτο (1897 – 1989). Η πρώτη δημοσίευσή της έγινε το 2001 στο ένθετο «Επτά Ημέρες» της εφημερίδας «Η Καθημερινή» (Η Ελλάδα τον Εικοστό Αιώνα - 1970 - 1980, τομ. ΛΑ΄, σελ. 72). Ο Θρασύβουλος Τσακαλώτος ήταν αξιωματικός του Ελληνικού Στρατού, ο οποίος δραστηριοποιήθηκε κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και κατά τον Εμφύλιο (1946–1949). Τα «Απομνημονεύματά» του αποτελούν πολύτιμη ιστορική πηγή για την νεότερη ελληνική ιστορία, ενώ με την ιστορική του χειραψία με τον αντίπαλό του, στρατηγό του Δημοκρατικού Στρατού Μάρκο Βαφειάδη το 1984, συνεισέφερε καθοριστικά στην υπόθεση της εθνικής συμφιλίωσης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η φωτογραφία του στρατιωτικού Θρασύβουλου Τσακαλώτου μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας ως αφόρμηση για την ενασχόληση των μαθητών με το μείζον ιστορικό, κοινωνικό και ιδεολογικο-πολιτικό ζήτημα που απασχόλησε την νεοελληνική κοινωνία και αφορά στο ξεπέρασμα των συνεπειών του εμφυλίου πολέμου (1946-49). Αν μελετήσει κανείς την ζωή του Θρασύβουλου Τσακαλώτου, θα διαπιστώσει ότι, παρά την συμμετοχή του στον εμφύλιο πόλεμο από την πλευρά της μίας παράταξης, υπήρξε μετριοπαθής και με συγκεκριμένες πράξεις του (άρνηση σύλληψης Παπάγου, αποκάλυψη δράσης της οργάνωσης ΙΔΕΑ, συνάντηση και χειραψία με τον Μάρκο Βαφειάδη) συνεισέφερε στην άρση των ιδεολογικών συνεπειών του εμφυλίου. Έτσι ο εκπαιδευτικός με αφορμή την φωτογραφία του Τσακαλώτου και αξιοποιώντας μαθησιακούς πόρους που αναφέρονται σε πρόσωπα και γεγονότα που σχετίζονται με την δράση του (φωτογραφίες, κείμενα, βίντεο, χάρτες κ.λπ.), μπορεί να δημιουργήσει διδακτικές δραστηριότητες που θα βοηθούν τους μαθητές να προσεγγίσουν την ιστορία των πρώτων μετεμφυλιακών χρόνων. Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές μπορούν, μετά από την μελέτη των παραπάνω ιστορικών πηγών, είτε να συμμετάσχουν σε αγώνες λόγου παίρνοντας την θέση της μίας ή της άλλης πλευράς και προσπαθώντας να εντοπίσουν σημεία «συνάντησης», είτε να δημιουργήσουν κείμενα στα οποία θα καταγράφεται η πορεία της ελληνικής κοινωνίας από τον διχασμό προς την συμφιλίωση.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΑΤΟΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE