Avlichos Mikelis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία του ποιητή Μικέλη Άβλιχου (Ληξούρι Κεφαλληνίας 1844 – Αργοστόλι 1917), ενός από τους τελευταίους εκπροσώπους της Επτανησιακής Σχολής λογοτεχνίας. Έγραψε ποιήματα, κυρίως σονέτα, με σκοπό να καυτηριάσει τα κακώς κείμενα της εποχής του. Ίσως αυτή η αντισυμβατικότητά του οδήγησε στο να μην εκδώσει, παρά τη δημοφιλία του, τα ποιήματά του όσο ήταν στη ζωή. Ήταν μορφωμένος, είχε σπουδάσει φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Βέρνης, και πολυταξιδεμένος, ενώ είχε από νωρίς ασπαστεί τις ιδέες του Ρώσου, θεωρητικού του αναρχισμού, Μιχαήλ Μπακούνιν (1814-1876). Επηρεασμένος από αυτήν την ιδεολογία στράφηκε στη σατιρική ποίηση όπου, μέσα από αυτήν, κατακεραύνωνε με σφοδρότητα τον κλήρο και μεμφόταν τις ανθρώπινες αδυναμίες και την άγνοια. Στη φωτογραφία βρίσκεται στα τελευταία χρόνια της ζωής του, καθώς είναι ηλικιωμένος, με άσπρα γένια, φορά καπέλο και κρατά μπαστούνι, ενώ το περιβάλλον είναι γεμάτο φυτά, θυμίζοντας εξοχή.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει αφορμή για μια σωκρατική - μαιευτική προσέγγιση με σκοπό, με τη χρήση κατάλληλων ερωτήσεων, προσαρμοσμένων σε κάθε τάξη, να διερευνήσουν οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου, στα μαθήματα της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας, την εικόνα ενός ποιητή των αρχών του 20ού αιώνα. Στη λυκειακή βαθμίδα εκπαίδευσης μπορεί να αξιοποιηθεί, επιπλέον, ώστε να εμβαθύνουν οι μαθητές στην προσωπικότητα και το έργο του Μ. Άβλιχου και αν αυτά αντανακλώνται στη φωτογραφία του. Το ανελέητα σατιρικό περιεχόμενο της ποίησής του πρέπει, ίσως, να τύχει ιδιαίτερου χειρισμού από το διδάσκοντα και να συνδεθεί με την αναρχική ιδεολογία του ποιητή και τη σκέψη του Μπακούνιν, γεγονός που, ενδεχόμενα, να περιορίσει τη διδασκαλία στις λυκειακές τάξεις. Από λογοτεχνική άποψη, πάντως, η φωτογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για να αναδειχθεί το έργο του ποιητή σε σχέση με την ύστερη Επτανησιακή Σχολή όπου ανήκει, αλλά και ως παράδειγμα σατιρικής ποίησης. Η εικόνα αποτελεί, τέλος, παράδειγμα, για τη μορφή, το πλαίσιο και το είδος των φωτογραφιών των αρχών του 20ού αιώνα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > Heptanese School Heptanese SchoolHeptanese School
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary techniques / methods Literary techniques / methodsLiterary techniques / methods > Satire - Parody - Irony Satire - Parody - IronySatire - Parody - Irony
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Language - Culture - Art Language - Culture - ArtLanguage - Culture - Art
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE