Seferis Giorgos
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Απεικονίζεται ο Γιώργος Σεφέρης (πραγματικό όνομα Γεώργιος Σεφεριάδης, Σμύρνη, 1900 – Αθήνα, 1971), ο οποίος ήταν ποιητής, δοκιμιογράφος, μεταφραστής και διπλωμάτης. Ο Σεφέρης γραμματολογικά ανήκει στους ποιητές της «Γενιάς του '30», οι οποίοι επιχείρησαν να ανανεώσουν την ελληνική ποίηση, με βάση τις αρχές του συμβολισμού και του υπερρεαλισμού. Τιμήθηκε από τη Σουηδική Ακαδημία με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1963.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με αφορμή τη φωτογραφία του Γιώργου Σεφέρη, οι μαθητές: 1. Να μελετήσουν το «Χρονολόγιο» του ποιητή στην «Ανεμόσκαλα» του «Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας» (ΚΕΓ) και να σημειώσουν τους σημαντικότερους σταθμούς από τη «Νεοελληνική Ιστορία και Λογοτεχνία», καθώς και την «Παγκόσμια Ιστορία και Λογοτεχνία», που σημάδεψαν τη ζωή του ποιητή. 2. Να μελετήσουν τις πρώτες κρίσεις για το ποιητικό έργο και γενικότερα την απήχηση της ποίησης του Σεφέρη μέσα από την «Ανεμόσκαλα» του «Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας» (ΚΕΓ) και το Αφιέρωμα του περιοδικού «Νέα Εστία» (Οκτώβριος 1972, τεύχος 1087), το οποίο υπάρχει ψηφιοποιημένο στο «Εθνικό Κέντρο Βιβλίου» (ΕΚΕΒΙ). 3. Να καταγράψουν κάποια Αποφθέγματα - Γνωμικά – Ρήσεις του Γ. Σεφέρη και να αναζητήσουν το βαθύτερο νόημά τους. 4. Να εξετάσουν τη στάση / θέση του Σεφέρη κατά τη διάρκεια της επτάχρονης δικτατορίας. 5. Να μελετήσουν, μέσα από την ομιλία του Γ. Σεφέρη κατά την τελετή απονομής του Νόμπελ Λογοτεχνίας στη Στοκχόλμη (Σουηδία), το 1963, τις πεποιθήσεις του ποιητή ως προς την αδιάσπαστη συνέχεια της ελληνικής γλώσσας και γενικότερα της ελληνικής ηθικής συνείδησης, από την αρχαιότητα έως τη σημερινή εποχή, καθώς και τον ρόλο της ποίησης στον σύγχρονο κόσμο. 6. Να δημιουργήσουν μια ηλεκτρονική αφίσα στην οποία να ενσωματώσουν φωτογραφίες του ποιητή (π.χ. από την «Ανεμόσκαλα» του «Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας»), χειρόγραφα του ποιητή (από το Ελληνικό Λογοτεχνικό Αρχείο-ΕΛΙΑ), ηχογραφημένες απαγγελίες ποιημάτων του, κάποιες από τις οποίες είναι ανέκδοτες και άλλες απαγγέλλει ο ίδιος ο ποιητής (από το «Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού») και μελοποιημένα ποιήματά του. Εναλλακτικά, να δημιουργήσουν ένα κολλάζ, επιλέγοντας από το παραπάνω υλικό. 7. Τέλος, με αφορμή την ένταξη του Γ. Σεφέρη στη «Γενιά του ’30», να αναζητήσουν τη φωτογραφία όπου εικονίζονται οι κύριοι εκπρόσωποι της «Γενιάς του ’30» στο σπίτι του Γ. Θεοτοκά το 1963 και να σημειώσουν την ημερομηνία γέννησης και θανάτου τους, καθώς και τη θέση που κατέχουν στην ελληνική γραμματεία (π.χ. ποίηση, πεζό, δοκίμιο κ.λπ.).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΕΤΑΞΟΥΛΑ ΜΑΝΙΚΑΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE