Η δραση και το εργο του Δημητριου Μαρουλη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
To κείμενο με τίτλο ‘Η παιδεία εν Σέρραις: Η δράσις και το έργον του Δημητρίου Μαρούλη’ (1938), του Αθανασίου Αργυρού, έχει εκδοθεί από την Εφημερίδα ‘Εμπρός’ των Σερρών. Πρόκειται για διάλεξη σε απλή καθαρεύουσα, ‘δοθείσα εν Σέρραις την 3ην Απριλίου 1938 εις το κινηματοθέατρον ΄Κρόνιον΄. Η έκδοση, συνολικής έκτασης 20 σελίδων, εμπεριέχει σύντομο εισαγωγικό σημείωμα του ιδιοκτήτη και διευθυντή της εφημερίδας Π. Πιέρρου με τίτλο ΄Ολίγαι λέξεις επί της εκδόσεως’, με το οποίο αιτιολογείται η απόφαση για την έκδοση της διάλεξης, επειδή η ομιλία αποτελεί ‘κειμήλιο για κάθε παιδαγωγό και Σερραίο΄. Η διάλεξη του Α. Αργυρού περιλαμβάνει βιογραφικά στοιχεία, αναφορές στις σπουδές, τις παιδαγωγικές απόψεις και την εκπαιδευτική δράση του παιδαγωγού και δασκάλου Δ. Μαρούλη (1870-1885), αλλά και στη γενικότερη κατάσταση που επικρατούσε στις Σέρρες κατά τον 19ο αιώνα στον χώρο της παιδείας. Ειδικότερα, ο εισηγητής κάνει λόγο για τους τύπους σχολείων που λειτουργούσαν στην πόλη από τον 17ο αιώνα, εξαίρει την παιδευτική δράση και την επίδραση που άσκησε στους μαθητές του και στην κοινωνία των Σερρών ο Δ. Μαρούλης ως διευθυντής του Ανώτατου Ελληνικού Σχολείου και επαινεί την πρωτοβουλία του για την ίδρυση του Διδασκαλείου, ιδρύματος για την εκπαίδευση των δασκάλων και το καινοτόμο Πρόγραμμα Σπουδών που εισηγήθηκε.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες σχετικές με τη μελέτη των μακροδομικών χαρακτηριστικών του προσχεδιασμένου προφορικού λόγου και της διάλεξης, στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας. Μέσω αυτών των δραστηριοτήτων οι μαθητές θα κατανοήσουν ότι τα κειμενικά είδη ως κοινωνικά δημιουργήματα δεν έχουν αυστηρά καθορισμένα όρια και έτσι στο ίδιο κείμενο μπορούν να συνυπάρχουν η προφορικότητα και η γραπτότητα, η αναφορά και η επιχειρηματολογία κ. ά. Παράλληλα, ενδιαφέρον παρουσιάζει και το εισαγωγικό σημείωμα, όπου οι μαθητές μπορούν να σχολιάσουν το ύφος, τα γλωσσικά μέσα που επιλέγει ο συντάκτης, την επιχειρηματολογία που επιλέγει κ. ά. Αντίστοιχα, το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί είτε από ερευνητές στο πλαίσιο εργασιών σχετικών με την Ιστορία της Εκπαίδευσης είτε από διδάσκοντες και μαθητές στο πλαίσιο της Τοπικής Ιστορίας σε ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες σχετικές με την εκπαίδευση στην πόλη των Σερρών κατά τον 19ο αιώνα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4346
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Digital Library of Serres
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Argumentation ArgumentationArgumentation
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΖΑΓΚΑ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
publisher: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE