Πρόκειται για φωτογραφία, που περιέχεται στο Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και συγκεκριμένα στον Πανδέκτη, όπου περιλαμβάνονται σημαντικές ψηφιακές συλλογές ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. Στη φωτογραφία απεικονίζεται ο Νικόλαος Γύζης (Σκλαβοχώρι Τήνου, 1842 – Μόναχo, 1901), ένας από τους πιο σημαντικούς Έλληνες ζωγράφους του 19ου αιώνα της λεγόμενης «Σχολής του Μονάχου». Σπουδαστής στην Ακαδημία του Μονάχου, υιοθέτησε όλες τις αρχές των Γερμανών δασκάλων του, φιλοτεχνώντας σπάνιας επιδεξιότητας έργα μέσα στα όρια του ιστορικού ρεαλισμού και της ηθογραφίας και δίκαια έλαβε τον χαρακτηρισμό «γερμανικότερος των Γερμανών» και επαινέθηκε από τους τεχνοκριτικούς και τον Τύπο της εποχής. Δύο από τα πιο γνωστά έργα του, «Τα αρραβωνιάσματα» (1875]) και «Το κρυφό σχολειό» (1885), βασίζονται σε προφορικούς θρύλους της εποχής της Τουρκοκρατίας, των οποίων η ιστορική αλήθεια αμφισβητείται σήμερα, χωρίς όμως αυτό να μειώνει την καλλιτεχνική τους αξία. Τα λεγόμενα «θρησκευτικά» του έργα, όπως το «Ιδού ο Νυμφίος έρχεται» (1895–1900), δηλώνουν ξεκάθαρα τις υπαρξιακές αγωνίες του ώριμου πλέον καλλιτέχνη. Κυρίαρχο θέμα των ώριμων έργων του είναι ο αγώνας ενάντια στο Κακό και η τελική νίκη του Καλού. Σε αυτά τα έργα του κυριαρχεί η μορφή της γυναίκας, που εμφανίζεται άλλοτε ως Τέχνη, άλλοτε ως Μουσική, άλλοτε ως Άνοιξη, άλλοτε ως Δόξα.