Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, για την ομαδοσυνεργατική προσέγγιση κειμένων που εντάσσονται στη λεγόμενη «Αντιπολεμική Λογοτεχνία». Προτείνεται ο/η διδάσκων/ουσα να μοιράσει σε κάθε ομάδα μαθητών/τριών από ένα απόσπασμα από λογοτεχνικά έργα που αναφέρονται σε μείζονα ιστορικά γεγονότα, όπως οι Βαλκανικοί πόλεμοι, ο Α΄ Παγκόσμιος, η Μικρασιατική Καταστροφή, ο Β΄ Παγκόσμιος και ο Εμφύλιος, τα οποία δεν άφησαν ανεπηρέαστους σημαντικούς εκπροσώπους της ελληνικής και παγκόσμιας λογοτεχνίας, που έζησαν από κοντά τη θηριωδία και τις φρικαλεότητες του πολέμου. Ενδεικτικά, προτείνονται αποσπάσματα από τα έργα των: Στράτης Μυριβήλης, Η ζωή εν τάφω: «Τα ζα», «Η μυστική παπαρούνα», «Ζάβαλη μάικω», Ηλίας Βενέζης, «Το νούμερο 31328 (Κεφάλαιο ΙΖ)», Κώστας Βάρναλης, «Παλιολαός», «Η µπαλάντα του κυρ Μέντιου», Κ.Γ. Καρυωτάκης, «Ο Μιχαλιός», Γιάννης Μπεράτης, «Το πλατύ ποτάμι» Νικηφόρος Βρεττάκος, «Ένας στρατιώτης μουρμουρίζει στο αλβανικό μέτωπο», «Διεθνής Παιδούπολη Πεσταλότσι», Μανόλης Αναγνωστάκης, «Ποιήματα που μας διάβασε ένα βράδυ ο λοχίας Otto V», «Πόλεμος», Γιάννης Ρίτσος, «Γράμματα για το μέτωπο», «Ειρήνη», Τάσος Λειβαδίτης, «Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος» κ.α. Οι μαθητές/τριες καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με το πώς οι συγγραφείς σε κάθε ένα από αυτά τα αποσπάσματα πραγματεύονται το θέμα του πολέμου, εκφράζουν την αντίθεσή τους στις τραγικές συνέπειες της ένοπλης σύγκρουσης, υμνούν τις αξίες της ζωής και τον άνθρωπο. Στο τέλος, μέσα από τη σύνθεση των απαντήσεων, μπορούν να καταγράψουν και να αναρτήσουν σε τοίχο της τάξης τους τα γενικά χαρακτηριστικά της αντιπολεμικής λογοτεχνίας.