Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε πρόγραμμα περιβαλλονικής εκπαίδευσης, μα θέμα τη βιομηχανική κληρονομιά. Προτείνεται να χωριστούν οι μαθητές/τριες σε ομάδες και να θέσουν τους θεματικούς άξονες, να επιλέξουν το υλικό που θα αξιοποιήσουν και να ορίσουν τη μορφή του τελικού παραδοτέου. Οι θεματικοί άξονες θα μπορούσαν να είναι: (α) περιβαλλοντική διάσταση - θέση των μνημείων σε σχέση με τους ευνοϊκούς παράγοντες του περιβάλλοντος, (β) οικονομική διάσταση - βιομηχανικοί κλάδοι, (γ) ιστορική διάσταση - κατασκευαστές, υλικά δόμησης και αντικατάσταση απο τη μηχανή, (δ) κοινωνική διάσταση -τόπος συγκέντρωσης και διάδοσης των ειδήσεων, (ε) πολιτιστική διάσταση - αλλαγή ταυτότητας, μνημεία πολιτισμού κλπ. Το τελικό παραδοτέο των ομάδων θα μπορούσε να έχει αντίστοιχα την ακόλουθη μορφή: (α) χάρτης με τα μνημεία βιομηχανικής κληρονομιάς στον Ελλαδικό χώρο, (β) καταγραφή των βιομηχανικών κλάδων στις αρχές του 20ού αι., (γ) λεύκωμα με κατόψεις και φωτογραφίες των μνημείων, (δ) σελίδες ημερολογίου με θέμα την καθημερινή ζωή στις αρχές του 20ού αι., (ε) τουριστικά φυλλάδια για τη σημερινή χρήση των μνημίων, την επισκεψιμότητα και την παιδαγωγική τους αξιοποίηση κλπ.