Kampouroglous Ioannis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία του λόγιου και δημοσιογράφου, Ιωάννη Καμπούρογλους (Φανάρι Κωνσταντινούπολης, 1851 – Πόρος, 1903), γιου του δημοσιογράφου Γρηγορίου Καμπούρογλους, ιδρυτή της Εθνικής σκηνής και διευθυντή του εντύπου «Ευτέρπη», και της λογίας Μαριάννας Σωτηριανού-Γέροντα, κόρης του Άγγελου Γέροντα, η οποία επιμελείτο την έκδοση «Αθηναϊκά παραμύθια και παροιμίας». Οι ρίζες της οικογένειάς του βρίσκονται στην Ήπειρο και το πραγματικό επίθετό τους ήταν «Στρούμπος». Ένας από τους προγόνους του στάλθηκε στην Κωνσταντινούπολη ως «βεκίλης», δηλαδή βουλευτής ή αντιπρόσωπος, διακρίθηκε, παντρεύτηκε την κόρη γνωστής Φαναριώτικης οικογένειας και έμεινε εκεί. Ονομάστηκε «Καμπουρογλού», δηλαδή ο γιος του καμπούρη. Ασχολήθηκε με την ποίηση και έλαβε μέρος σε διάφορους ποιητικούς διαγωνισμούς, ώσπου το 1871 εξέδωσε την ποιητική συλλογή «Η Ακρόπολη», με την οποία κέρδισε την πρώτη του διάκριση. Η προσφορά του στον χώρο των γραμμάτων ξεκίνησε μετά την επιστροφή του από τη Γερμανία και τη Γαλλία, όπου πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές. Αφού επέστρεψε στην Ελλάδα, ο Καμπούρογλους συνεργάστηκε με τον Δημήτριο Κορομηλά στην έκδοση της εφημερίδας «Εφημερίς» (1873-1879), ενώ το 1881 ίδρυσε την εφημερίδα «Νέα Εφημερίς». Μετέφρασε σαράντα ξένα διηγήματα ευρωπαίων συγγραφέων, όπως ο Χάινε, ο Σαρδού, ο Καλντερόν ντε λα Μπάρκα και ο Γκασπάρ, με το φιλολογικό ψευδώνυμο «Φλοξ». Δημοσίευσε επίσης κριτικά δοκίμια και συνέχισε να ασχολείται με την ποίηση μέχρι το τέλος της ζωής του. Το 1896 διορίστηκε Γενικός Γραμματέας στο Υπουργείο Εσωτερικών. Πέθανε στον Πόρο, ο οποίος από τους λογοτέχνες ονομάστηκε «νησί του Καμπούρογλους», αλλά τα τελευταία χρόνια της ζωής του τα πέρασε στην Τήνο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, με σκοπό οι μαθητές να γνωρίσουν τη λογοτεχνική γενιά του 1880. Ποια ήταν η προσφορά του συγγραφέα στα ελληνικά γράμματα της εποχής του, ιδιαίτερα στην ποίηση; Επίσης, η συστηματική ενασχόλησή του με μεταφράσεις ξένων λογοτεχνικών έργων έδωσε τη δυνατότητα στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό να γνωρίσει σημαντικά έργα της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας. Η μετάφραση της «Νανά» του Εμίλ Ζολά αποτέλεσε σταθμό και αφετηρία του νατουραλισμού στη νεοελληνική λογοτεχνία και προκάλεσε τις αντιδράσεις των αναγνωστών εξαιτίας της περιγραφής βίαιων σκηνών, μιας πρακτικής που ήταν πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα. Οι μαθητές θα αναζητήσουν τα χαρακτηριστικά του νατουραλισμού και τα ρεύματα που προηγήθηκαν αυτού και θα ερευνήσουν ποια κοινωνικά, οικονομικά και πολιτικά δεδομένα οδήγησαν στην εμφάνισή του. Επιπλέον, θα ανακαλύψουν τη χρησιμότητα και την αξία της μετάφρασης, ως πρακτικής διάδοσης της γνώσης, αλλά και τους κινδύνους που ελλοχεύουν αναφορικά με παρερμηνείες και ελλιπή κατανόηση των πρωτότυπων νοημάτων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > New Athenian School / Generation of 1880 New Athenian School / Generation of 1880New Athenian School / Generation of 1880
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Streams / Movements Streams / MovementsStreams / Movements > Naturalism NaturalismNaturalism
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: Μποζίνη Θεοδώρα
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΟΖΙΝΗ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
scientific metadata coordinator: Ψυχογυιού Ευαγγελία
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE