Το συγκεκριμένο ψηφιακό αρχείο μπορεί να αξιοποιηθεί ως ιστορική πηγή στην ενότητα της Ιστορίας που αφορά το Μακεδονικό ζήτημα και την επεκτατική πολιτική των Βουλγάρων. Προτείνεται να διερευνηθούν πτυχές όπως η μέριμνα για την διασφάλιση της Ελληνικότητας των περιοχών μέσω της ίδρυσης σχολείων, ο τρόπος λειτουργίας τους και η έμφαση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας, της ιστορίας και του πολιτισμού στο πρόγραμμα σπουδών. Ένας άλλος τομέας διερεύνησης είναι η δομή της εκπαίδευσης στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα, οι φορείς υλοποίησής της, οι πόροι τους και οι δομές τους. Αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο σε διαθεματική εργασία από μαθητές, όσο και από στελέχη εκπαίδευσης, όπως διευθυντές και σχολικούς συμβούλους, οι οποίοι μπορούν να μελετήσουν την διοίκηση και τα προγράμματα σπουδών των σχολικών μονάδων της εποχής. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο τρόπος προώθησης της εκπαίδευσης, ο οποίος δεν βασιζόταν αποκλειστικά σε κρατικούς φορείς. Επιπλέον αντικείμενο μελέτης αποτελούν και τα πρόσωπα που εμπλέκονται στη διοίκηση του φορέα, αλλά και οι δωρητές του: Ποιοι ήταν, ποια οικονομική δραστηριότητα είχαν, ποιες κρατικές θέσεις κατείχαν κ.ά. Μια άλλη προτεινόμενη δραστηριότητα είναι να αναζητήσουν οι μαθητές και άλλους συλλόγους του 19ου, 20ού και 21ου αι. που σκοπό έχουν την προώθηση των γραμμάτων, να μελετήσουν το σκοπό ίδρυσης και το έργο τους, να προβούν σε συγκρίσεις και να διατυπώσουν κρίσεις που συνυπολογίζουν και τα εκάστοτε κοινωνικοοικονομικά και πολιτικά δεδομένα.