Ανωνυμος, Ο γλυπτης Γαλλ (Galle)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για κείμενο ανώνυμου συγγραφέα, δημοσιευμένο στο περιοδικό Ευτέρπη το 1852. Το κείμενο αναφέρεται στο Γλύπτη Γαλλ (Galle), γνωστό γλύπτη της σχολής καλών τεχνών, ο οποίος γεννήθηκε στον Άγιο Στέφανο. Σύμφωνα με το συντάκτη του κειμένου, ο Γαλλ ξεκίνησε αρχικά ως γλύπτης παγοπέδιλων και εξαρτημάτων του κυνηγιού και στη συνέχεια ασχολήθηκε με τη γλυπτική πάνω σε νομισματόσημα. Κυριότερα από τα νομισματόσημα που φιλοτέχνησε είναι του Ναπολέοντα, το οποίο είχε αξία 30 δραχμές, καθώς και της μάχης της Υεμένης και της άλωσης της Βιέννης, τα οποία είναι αξιοπρόσεχτα για την περίτεχνη διακόσμησή τους. Επίσης, ο γλύπτης είχε φιλοτεχνήσει το νομισματόσημο του ζωγράφου Δαβίδ και την εθνική σφραγίδα. Πρόκειται δηλαδή για έργα μικρογλυπτικής, που απαιτούσαν εξαιρετική λεπτομέρεια και ιδιαίτερη ικανότητα από το γλύπτη. Επιπλέον, δεδομένου ότι σώζονται σήμερα αργυρά νομισματόσημα, τα οποία δίνονταν ως βραβεία από το βασιλιά σε αγωνιστές για την προσφορά τους στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα των Ελλήνων κατά των Οθωμανών, έχουν όχι μόνο ιστορική και καλλιτεχνική αλλά και υλική αξία και πωλούνται σε υψηλές τιμές σε δημοπρασίες.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση σε διδακτικό σενάριο με τη χρήση ΤΠΕ, για τη διδασκαλία ενοτήτων σχετικών με τα πρώτα χρόνια του ανεξάρτητου Ελληνικού κράτους. Προτείνεται να χωριστούν οι μαθητές/τριες σε ομάδες και να πραγματοποιήσουν έρευνα στο διαδίκτυο ως εξής: (α) ως δάσκαλοι, οι οποίοι θα μελετήσουν την παιδεία της εποχής, (β) ως δικαστές, που θα συγκεντρώσουν πληροφορίες για την απονομή της δικαιοσύνης, (γ) ως διοικητικοί υπάλληλοι, που θα παρουσιάσουν τη διοίκηση, (δ) ως στρατιωτικοί, που θα καταγράψουν την οργάνωση του στρατεύματος κλπ. Στη συνέχεια, οι ομάδες θα ετοιμάσουν και θα παρουσιάσουν στην ολομέλεια τα παραδοτέα τους ως εξής: (α) συννεφόλεξο με λέξεις-κλειδιά για τους τύπους των σχολείων, (β) πρακτικά από εκδίκαση υπόθεσης κλοπής, (γ) πυραμίδα της διοίκησης, (δ) απομνημονεύματα στρατιωτικών από τη συμμετοχή τους στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα κλπ. Στο τέλος, οι μαθητές/τριες μπορούν να κληθούν να αξιολογήσουν το σενάριο και τη διεξαγωγή του απαντώντας σε σύντομο ερωτηματολόγιο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
1852 μ.Χ.
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: [Ανωνύμως]
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΒΑΣΙΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE