Η διδακτική αξιοποίηση του κειμένου στοχεύει στη γνωριμία και εξοικείωση των μαθητών με το κειμενικό είδος της βιβλιοκριτικής. Οι μαθητές, συνεργαζόμενοι σε ομάδες, εντοπίζουν τα δομικά και θεματικά στοιχεία της βιβλιοκριτικής και δημιουργούν ένα σχεδιάγραμμα. Διακρίνουν το λεξιλόγιο που αφορά αξιολογικές κρίσεις από το λεξιλόγιο που αναφέρεται στην τεκμηρίωσή τους και συντάσσουν ένα γλωσσάρι. Επιπρόσθετα, συγκεντρώνουν βιβλιοκριτικές από περιοδικά και εφημερίδες και τις συγκρίνουν. Ακόμη, γράφουν ένα κείμενο βιβλιοκριτικής για ένα λογοτεχνικό έργο που διάβασαν πρόσφατα, αξιοποιώντας το γλωσσάρι που θα έχουν ήδη συντάξει.