Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει διδακτικά το μαθησιακό αντικείμενο προτείνοντας στους μαθητές του να: 1. Αντλήσουν στοιχεία από το μαθησιακό αντικείμενο αναφορικά με την καταγωγή και τις σπουδές του Ναπολέοντα και να τα εμπλουτίσουν, με μια ελεύθερη αναζήτηση από το διαδίκτυο, με άλλο πληροφορικό υλικό, καθώς και με εικόνες του Ναπολέοντα. 2. Συγκεντρώσουν στοιχεία σχετικά με την παράδοση για την ελληνική καταγωγή του Ναπολέοντα και πώς το γεγονός αυτό επηρέασε τους σκλαβωμένους Έλληνες. 3. Διαβάσουν όσα σχετικά έχουν γραφτεί για το ανάστημα του Ναπολέοντα. 4. Αναφερθούν στο πραξικόπημα της 18ης Brumaire που αποτελεί την αρχή της Ναπολεόντειας περιόδου στη Γαλλία. 5. Καταγράψουν τις αιτίες της ήττας του Ναπολέοντα κατά τη γαλλική εισβολή στη Ρωσία, γνωστή στη Ρωσία ως Πατριωτικός Πόλεμος του 1812 και να παρουσιάσουν τον τρόπο διατήρησής της στην ιστορική μνήμη του ρωσικού λαού σε επιστημονικές έρευνες, καθώς και σε έργα αρχιτεκτονικής και τέχνης. 6. Παρουσιάσουν σύντομα τα γεγονότα στη μάχη του Βατερλώ και την ανάμειξη του Ναπολέοντα σε αυτήν. 7. Καταγράψουν τους τίτλους και τις προσφωνήσεις που έλαβε κατά καιρούς ο Ναπολέων και να τους δικαιολογήσουν με βάση την πολιτική και στρατιωτική του διαδρομή. 8. Δικαιολογήσουν τη φράση του ίδιου του Βοναπάρτη, όταν εξόριστος αναφέρθηκε στον Κώδικά του (νομοθετικά, διοικητικά, θεσμικά μέτρα) με τα εξής λόγια: «Η πραγματική μου δόξα δεν είναι ότι κέρδισα 40 μάχες [...] Το Βατερλώ θα σβήσει την ανάμνηση τόσων πολλών νικών [...] Αυτό που τίποτα δεν μπορεί να καταστρέψει, αυτό που θα ζει για πάντα, είναι ο Κώδικάς μου». 9. Αναζητήσουν φράσεις, οι οποίες ειπώθηκαν από τον Ναπολέοντα και απέκτησαν αποφθεγματικό χαρακτήρα. Στη συνέχεια, να αποδώσουν το νόημά τους και να τις συσχετίσουν με τη πολιτική και στρατιωτική δράση του Ναπολέοντα.