Οι μαθητές μελετούν τις παροιμίες του μαθησιακού αντικειμένου με στόχο: α) να καταλάβουν πώς οι κοινωνικές αλλαγές, οι οποίες έχουν συμβεί στο πέρασμα του χρόνου, έχουν επιδράσει και στον γλωσσικό κώδικα, β) να συζητήσουν για τον αλληγορικό χαρακτήρα των παροιμιών, γ) να εντοπίσουν σε ποια περίπτωση χρησιμοποιείται η καθεμία από αυτές, δ) να αξιολογήσουν την ορθότητά τους, ε) να διερευνήσουν αν οι αντιλήψεις που εκφράζουν έχουν διαχρονικό χαρακτήρα, στ) να εξετάσουν αν εκφράζουν πλευρές της ανθρώπινης συμπεριφοράς και δράσεις, οι οποίες δεν συναντώνται σήμερα. Επιπρόσθετα, ο εκπαιδευτικός προτείνεται να αναθέσει στους μαθητές να δημιουργήσουν μία σχετική εργασία, για να εμβαθύνουν στη λειτουργικότητα των παροιμιών σήμερα.