Περι χορου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο Π. Γ. Λιδωρίκης, τον Ιούλιο του 1891, συνέγραψε μία μικρή πραγματεία, τριών σελίδων, για την τέχνη του χορού, η οποία δημοσιεύτηκε στο "Ημερολόγιον" του Σκόκου, το 1892 (τόμος 7, αρ. 0). Ο Λιδωρίκης υποστηρίζει ότι ο χορός, ο οποίος, σύμφωνα με τη μυθολογία, προστατευόταν από τη μούσα Τερψιχόρη, γνώρισε μεγάλη άνθηση στη Γαλλία και έφθασε σε σημεία τελειότητας, επί της εποχής του βασιλιά Ερρίκου του Δ΄ (1553-1610) και του Λουδοβίκου ΙΔ΄ (1648-1715), γνωστού και ως βασιλιά Ήλιου, ο οποίος χόρευε υπέροχα. Μάλιστα, το 1661, ο Λουδοβίκος ΙΔ΄ ίδρυσε τη γαλλική βασιλική Ακαδημία χορού. Αντίθετα, σύμφωνα με τον Λιδωρίκη, τον 19ο αιώνα, ο χορός αποτελούσε ωχρή σκιαγραφία του παλαιού μεγαλείου του, γι' αυτό και κλείνει τη μελέτη του με τα λόγια του Γάλλου δραματικού Pierre-Claude Nivelle de La Chaussée (1692- 1754):" Άλλοτε χόρευαν, τώρα χοροπηδούν".

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με αφορμή το μαθησιακό αντικείμενο οι μαθητές μελετούν για τα είδη χορού που κυριαρχούσαν την εποχή του Λουδοβίκου ΙΔ΄, στα σαλόνια των Βερσαλλιών, καθώς επίσης και για τους λαϊκούς χορούς στη Γαλλία και στην Ελλάδα. Επιπρόσθετα, προτείνεται ο εκπαιδευτικός να αναθέσει στους μαθητές: α) να μάθουν να χορεύουν το μενουέτο και την γκαβότ και να επιχειρήσουν να οργανώσουν έναν διαγωνισμό με αυτούς τους δύο γαλλικούς χορούς, β) να διερευνήσουν την ορθότητα των απόψεων του Λιδωρίκη για τους χορευτές του 19ου αιώνα, σε συνδυασμό με την άνθιση του ρομαντικού μπαλέτου στο Παρίσι, την ίδια περίοδο, γ) να σχολιάσουν την άποψη του Λιδωρίκη ότι, στην εποχή του, ο χορευτής αρκούνταν σε λίγους στροβιλισμούς με την πολύφερνη νύφη, της οποίας η προίκα, αποτελούσε εγγύηση για επιτυχημένη ζωή, εμβαθύνοντας, στον ρόλο του χορού ως μέσου γνωριμίας, δ) να διαβάσουν το βιβλίο του ΄Ιωνα Ζώτου "Αρχές του γαλλικού μελοδράματος: Η λυρική τραγωδία ως δραματικό είδος στη νεοκλασική Γαλλία", το οποίο είναι αναρτημένο στην ψηφιακή μουσική βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", και να επιχειρήσουν να ανεβάσουν μία παράσταση γαλλικού μελοδράματος (π.χ. "Ο γάμος του Φίγκαρο" του Πιερ Μπωμαρσέ (1732-1799).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Physical Education Physical EducationPhysical Education > Sports - Dance Sports - DanceSports - Dance > Dance DanceDance
Physical Education Physical EducationPhysical Education > Social Skills and moral values Social Skills and moral valuesSocial Skills and moral values > Fair play Fair playFair play
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Π. Γ. Λιδωρίκης
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΟΛΓΑ ΠΑΧΗ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE