Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως αφόρμηση, για την εμπλοκή των μαθητών σε δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης. Για παράδειγμα, οι μαθητές: α) επισκέπτονται την ιστοσελίδα του ψηφιακού σχολείου και διαβάζουν για τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του χρονογραφήματος και στη συνέχεια εντοπίζουν αυτά τα χαρακτηριστικά στο χρονογράφημα του μαθησιακού αντικειμένου, β) μελετούν από τη διατριβή του Ευστράτιου Mαϊστρέλλη "Ο Κονδυλάκης και το χρονογράφημα", η οποία είναι αναρτημένη στο Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών, το κεφάλαιο που αναφέρεται στη δομή και τα χαρακτηριστικά των χρονογραφημάτων του Κονδυλάκη και εξετάζουν, αν αυτά επαληθεύονται στο χρονογράφημα του μαθησιακού αντικειμένου, γ) αναζητούν στο " Ημερολόγιον" του Σκόκου και άλλα χρονογραφήματα του Κονδυλάκη, στα οποία πραγματεύεται ένα κλινικό περιστατικό (πχ. "Ο Πάροικος", 1899) και συζητούν για τα προβλήματα που προκαλούνται στο κοινωνικό σύνολο από τις ψυχώσεις και την φρενοπάθεια ορισμένων ατόμων, δ) διερευνούν τα κοινά στοιχεία στο χρονογράφημα του μαθησιακού αντικειμένου και στους "Σφήκες" του Αριστοφάνη και δημιουργούν μία εργασία εστιάζοντας, στις αρνητικές συνέπειες της δικομανίας, ε) οργανώνουν ένα παιχνίδι ρόλων για να παρουσιάσουν το χρονογράφημα του μαθησιακού αντικειμένου και σχολιάζουν την απόδοση των ρόλων.