Για τη διδακτική αξιοποίηση προτείνεται ο εκπαιδευτικός αρχικά να αναθέσει δραστηριότητες εντοπισμού και οργάνωσης των πληροφοριών του κειμένου. Οι μαθητές μπορούν να κατηγοριοποιήσουν τις πληροφορίες με τα εξής κριτήρια: ηθογραφικά στοιχεία, ποιητικές συλλογές, θέματα, τεχνοτροπικά στοιχεία, ιδέες, αρετές του έργου. Στη συνέχεια καλό θα ήταν να διασταυρώσουν τις πληροφορίες, χρησιμοποιώντας άλλες πηγές, να αναζητήσουν κριτικά κείμενα για τον Παλαμά διαφορετικού ύφους και να τα συγκρίνουν, ώστε να διατυπώσουν την προσωπική τους κριτική. Επίσης, οι μαθητές μπορούν να αξιοποιήσουν το ψηφιακό αρχείο του Ιδρύματος Παλαμά, για να αφιερώσουν ένα τεύχος του περιοδικού του σχολείου τους στο έργο και στην προσωπικότητα του Παλαμά.