Μοναχικοι αλλα πρωτοποροι
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για δημοσίευση ενός διηγήματος του Φινλανδού συγγραφέα και δημοσιογράφου Juhani Aho, το πραγματικό όνομα του οποίου ήταν Johannes Brofeldt (1861 – 1921). Η απόδοση του διηγήματος στα ελληνικά έγινε από τον Λέοντα Κουκούλα, ποιητή, μεταφραστή και κριτικό (Σύρος 1894 - Αθήνα 1967), ο οποίος πραγματοποίησε θεατρικές, φιλοσοφικές, αλλά και σπουδές καλών τεχνών στο Βερολίνο, την Λειψία, το Μόναχο και το Παρίσι. Ο Λέοντας Κουκούλας πρωτοεμφανίστηκε στο χώρο των γραμμάτων από τις σελίδες του περιοδικού "Ο Νουμάς" στο οποίο και δημοσίευσε την συγκεκριμένη μετάφραση το 1919 (τόμος 16, αριθμ. 622, σελ. 187-188). Το θέμα του διηγήματος περιστρέφεται γύρω από τις έννοιες: επιθυμία / φόβος για την ελευθερία, αφανής πρωτοπορία / μάζες, το τίμημα του ελεύθερου βίου κ.α.π.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το συγκεκριμένο διήγημα με στόχο να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σχετικά με τις φιλοσοφικές (ή και κοινωνικές) έννοιες της ελευθερίας, της αντίθεσης μεταξύ φορέων της πρωτοπορίας και μάζας, της επιθυμίας (αλλά και του φόβου) που βιώνει το άτομο απέναντι στην ελευθερία κ.λπ. Έτσι μπορεί, ακολουθώντας διαθεματική λογική, να βοηθήσει τους μαθητές του να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σχετικά με τις βιογραφίες ιστορικών πρωταγωνιστών, οι οποίοι σε πείσμα των κοινωνικών δομών και των κυρίαρχων αντιλήψεων, ακολούθησαν μοναχικούς αλλά πρωτοπόρους δρόμους με συνέπεια να πληρώσουν το τίμημα των επιλογών τους. Τέτοιες προσωπικότητες μπορούν να εντοπιστούν σε πολλούς χώρους και σε ποικίλες εποχές όπως λ.χ. στην πολιτική (Martin Luther King), την επιστήμη (Galileo Galilei), την φιλοσοφία (Σωκράτης) κ.λπ. Οι μαθητές μπορούν, με την μέθοδο του καταιγισμού ιδεών, να τις εντοπίσουν με βάση τις μέχρι τότε σχολικές γνώσεις τους, ή να τις αναζητήσουν (σε βιβλιοθήκες ή στο διαδίκτυο). Στην συνέχεια αφού μελετήσουν τις κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές κ.λπ. συνθήκες της εποχής στην οποία δραστηριοποιήθηκαν και αφού μελετήσουν και κατανοήσουν την ίδια την δράση τους, μπορούν να συνθέσουν κείμενα στα οποία θα αναφέρονται στα χαρακτηριστικά της σκέψης των ανθρώπων που ακολουθούν μοναχικούς, αλλά πρωτοπόρους δρόμους αλλά και το αντίθετο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Philosophy PhilosophyPhilosophy
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Γιουάνη Αχο
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΑΤΟΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE