Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το συγκεκριμένο διήγημα με στόχο να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σχετικά με τις φιλοσοφικές (ή και κοινωνικές) έννοιες της ελευθερίας, της αντίθεσης μεταξύ φορέων της πρωτοπορίας και μάζας, της επιθυμίας (αλλά και του φόβου) που βιώνει το άτομο απέναντι στην ελευθερία κ.λπ. Έτσι μπορεί, ακολουθώντας διαθεματική λογική, να βοηθήσει τους μαθητές του να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σχετικά με τις βιογραφίες ιστορικών πρωταγωνιστών, οι οποίοι σε πείσμα των κοινωνικών δομών και των κυρίαρχων αντιλήψεων, ακολούθησαν μοναχικούς αλλά πρωτοπόρους δρόμους με συνέπεια να πληρώσουν το τίμημα των επιλογών τους. Τέτοιες προσωπικότητες μπορούν να εντοπιστούν σε πολλούς χώρους και σε ποικίλες εποχές όπως λ.χ. στην πολιτική (Martin Luther King), την επιστήμη (Galileo Galilei), την φιλοσοφία (Σωκράτης) κ.λπ. Οι μαθητές μπορούν, με την μέθοδο του καταιγισμού ιδεών, να τις εντοπίσουν με βάση τις μέχρι τότε σχολικές γνώσεις τους, ή να τις αναζητήσουν (σε βιβλιοθήκες ή στο διαδίκτυο). Στην συνέχεια αφού μελετήσουν τις κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές κ.λπ. συνθήκες της εποχής στην οποία δραστηριοποιήθηκαν και αφού μελετήσουν και κατανοήσουν την ίδια την δράση τους, μπορούν να συνθέσουν κείμενα στα οποία θα αναφέρονται στα χαρακτηριστικά της σκέψης των ανθρώπων που ακολουθούν μοναχικούς, αλλά πρωτοπόρους δρόμους αλλά και το αντίθετο.