Για τη διδακτική αξιοποίηση προτείνεται στον εκπαιδευτικό να οργανώσει δραστηριότητες σύγκρισης ομόθεμων ποιημάτων άλλων συγγραφέων, προκειμένου οι μαθητές να συγκρίνουν τα θεματικά μοτίβα και τη συναισθηματική ατμόσφαιρα. Ενδιαφέρον θα ήταν ακόμη να οπτικοποιήσουν τα ποιήματα με φωτογραφίες ή πίνακες ζωγραφικής, δημιουργώντας μία σύνθεση με λεζάντες από φράσεις των ποιημάτων. Παράλληλα, μπορεί να ζητηθεί να επισημάνουν και να σχολιάσουν τον συμβολισμό τόσο της διαμαρτυρίας των ποταμών όσο και της στάσης της θάλασσας, προκειμένου να αναδειχθούν οι ανθρώπινες συμπεριφορές στις οποίες παραπέμπουν, όπως η αλλοτρίωση και η μαζοποίηση. Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της διαθεματικής προέκτασης του ποιήματος και της περιβαλλοντικής αγωγής, μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να αναζητήσουν σημερινές εικόνες ποταμών και θαλασσών, να εντοπίσουν τα σημάδια της ρύπανσης, να προσδιορίσουν τις συνέπειες της ρύπανσης από τις ανθρώπινες δραστηριότητες, να ενημερωθούν από φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης σχετικά με έργα προστασίας του ποταμού ή της θάλασσας της περιοχής τους και να οργανώσουν στο σχολείο μία ημερίδα ευαισθητοποίησης με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, γονέων και τοπικών φορέων.