Καλλιτεχνικες βιζιτες: Σπυρος Ξενος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το κείμενο με τίτλο ‘Καλλιτεχνικές βίζιτες’ (1908) βρίσκεται δημοσιευμένο στο μαχητικό περιοδικό των δημοτικιστών ‘Ο Νουμάς’ (Vol 6, No 318 σ.σ 7-8). Πρόκειται για κριτική παρουσίαση του ιμπρεσιονιστή ζωγράφου Σπύρου Ξένου που γίνεται από τον Σωτήρη Σκίπη, συνεργάτη του περιοδικού. Μέσα από λεπτομερείς αναφορές σε πίνακες του Σ. Ξένου, ο αρθρογράφος παρουσιάζει με ιδιαίτερα επαινετικό τρόπο το έργο του ζωγράφου, καθώς και βιογραφικά στοιχεία που αφορούν, κυρίως, την καλλιτεχνική του διαδρομή στην Ευρώπη και τις επιρροές που δέχθηκε από ζωγράφους όπως ο Θεοτοκόπουλος, ο Ρέμπραντ, και ο Σεζάν.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος τη Νεοελληνικής Γλώσσας που σχετίζονται με την κατανόηση της δομής του κειμενικού τύπου τής κριτικής παρουσίασης. Ειδικότερα, οι μαθητές μπορούν να εντοπίσουν στο κείμενο μέσα από συγκεκριμένες γλωσσικές επιλογές (φράσεις, συγκεκριμένες λέξεις, σχόλια, σημεία στίξης, κ.ά.) οι οποίες δηλώνουν είτε με ρητό είτε με υπόρρητο τρόπο τη στάση του συγγραφέα απέναντι στο πρόσωπο που παρουσιάζει και στο έργο που ασκεί κριτική, καθώς και τα επιχειρήματα που χρησιμοποιεί. Στο ίδιο πλαίσιο οι μαθητές μπορούν να ασκηθούν στη μετατροπή του εν λόγω κειμένου σε πολυτροπικό, συμπληρώνοντάς το με πίνακες του ζωγράφου ή άλλο συναφές εποπτικό υλικό, κατανοώντας με βιωματικό τρόπο τη συμβολή και άλλων ‘τρόπων’ στη νοηματοδότηση της παρεχόμενης πληροφορίας. Τέλος, το κείμενο μπορεί να αποτελέσει αφορμή για τη μελέτη του καλλιτεχνικού ρεύματος του ιμπρεσιονισμού και των Ελλήνων (Νικόλαος Λύτρας, Κ. Παρθένης, Σ. Παπαλουκάς, κ.ά) και ξένων ζωγράφων (Σεζάν, Γκογκέν, Μονέ, Ντεγκά κ.ά.) που εμφανίζονται την εποχή αυτή, με εστίαση στα χαρακτηριστικά του ρεύματος, τους εκπροσώπους, το ιστορικό και πολιτισμικό περικείμενο δημιουργίας τους κ.ά. στο πλαίσιο δραστηριοτήτων σχετικών με την Τέχνη.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Presentation - Review Presentation - ReviewPresentation - Review
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Σ. Σκίπης
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΖΑΓΚΑ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE