Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε δράσεις των μαθημάτων της Λογοτεχνίας και της Γλώσσας. Στη Λογοτεχνία ενδείκνυται να εξεταστούν τα εργοβιογραφικά στοιχεία ενός «σολωμικού ποιητή» της λεγόμενης «Επτανησιακής σχολής» και να αξιολογηθεί η κριτική πρόσληψη του έργου του την εποχή που ζούσε, όπως την αντιλαμβάνεται ο νεώτερος του, Επτανήσιος λογοτέχνης , Γρηγόριος Ξενόπουλος. Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας, το συγκεκριμένο αντικείμενο μπορεί να εξεταστεί από την άποψη των βιογραφικών ειδών. Οι μαθητές δύνανται να το εντάξουν σε ένα από τα είδη της βιογραφίας, να εντοπίσουν το προσωπικό ύφος του Ξενόπουλου και συνολικά να αξιολογήσουν την συγκεκριμένη βιογραφία συγκριτικά με άλλες που θα δοθούν. Τέλος δίνεται η αφορμή να περιηγηθούν την ψηφιακή συλλογή Κοσμόπολις, όπου περιλαμβάνεται το πλήρες κείμενο του περιοδικού Ποικίλη Στοά (1881-1914), καθώς και άλλων 14 φιλολογικών και λογοτεχνικών περιοδικών που κυκλοφόρησαν στο ελληνικό κράτος, αλλά και στον ευρύτερο ελλαδικό χώρο, από το 1834 έως το 1930.