Με δεδομένο ότι το συγκεκριμένο κείμενο δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Νουμάς’ το 1906 (Τόμ. 4, Αρ. 196, 1906), θα ήταν ευκαιρία κάποια αποσπάσματα είτε της επιλογής του εκπαιδευτικού είτε των μαθητών —σε περίπτωση που το κείμενο αποτελεί αντικείμενο εξέτασης σε ομαδοσυνεργατικού τύπου ερευνητική εργασία— να εξεταστούν κάτω από το πρίσμα του Γλωσσικού Ζητήματος. Θα είχε ενδιαφέρον να εντοπίσουν οι μαθητές τα σημεία εκείνα που σήμερα τους προκαλούν αμηχανία ή και θυμηδία και να συζητήσουν τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό. Θα μπορούσαν επίσης να εξετάσουν οι μαθητές τη χρήση της γλώσσας σε σχέση π.χ. με το μάθημα της Βιολογίας ή και να ζητήσουν τη βοήθεια των εκπαιδευτικών διδασκάλων τους των Φυσικών Επιστημών, προκειμένου να αποκαταστήσουν το κείμενο σε μια γλώσσα πιο κοντά στη σημερινή νεοελληνική. Θα διαπιστώσουν ότι το κείμενο είναι όντως επιστημονικό. Θα διαπιστώσουν όμως επίσης ότι οι εμμονές στη χρήση της γλώσσας μπορούν να καταστρέψουν ακόμα και την αλήθεια της επιστήμης.