Γνωστοποιηση εκδοσης βιβλιων
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για την γνωστοποίηση της έκδοσης δύο βιβλίων, η οποία γίνεται στον 2ο τόμο, αριθ. 118, σελ. 11 του περιοδικού «Νουμάς» (1904). Η πρώτη αναφέρεται στην «Ιλιάδα», η οποία είναι μεταφρασμένη στην δημοτική γλώσσα από τον λογοτέχνη και μεταφραστή Αλ. Πάλλη, και η δεύτερη στις «Παραδόσεις» του λαογράφου και καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Ν. Πολίτη. Στην γνωστοποίηση αναφέρεται ότι θα ακολουθήσουν και για τα δύο βιβλία εκτενείς βιβλιοπαρουσιάσεις, για την «Ιλιάδα» από τον Κ. Παλαμά και για τις «Παραδόσεις» από τον Ν. Βέη. Αμέσως μετά την γνωστοποίηση παρατίθεται κι ένα απόσπασμα αποτελούμενο από τρεις παραδόσεις, οι οποίες περιέχονται στο βιβλίο του Ν. Πολίτη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η γνωστοποίηση της έκδοσης της «Ιλιάδας» του Αλ. Πάλλη στην δημοτική και των «Παραδόσεων» του Ν. Πολίτη από τις σελίδες του Νουμά, αποτελούν κατάλληλο μαθησιακό πόρο για μια σειρά διδακτικών δραστηριοτήτων. Ενδεικτικά αναφέρουμε: (α) τα αποσπάσματα από τις «Παραδόσεις» του Ν. Πολίτη μπορούν να αξιοποιηθούν συνδυαστικά με λογοτεχνικά κείμενα που ανήκουν στο λογοτεχνικό ρεύμα της ηθογραφίας ή του νατουραλισμού (Καρκαβίτσας, Παπαδιαμάντης, Βιζυηνός κ.λπ.). Έτσι θα αναδειχθεί το γεγονός ότι η στροφή στην λαογραφία και στην μελέτη του λαϊκού πολιτισμού, η οποία για την Ελλάδα τοποθετείται περίπου στο τελευταίο τέταρτο του 19ου αι. μ. Χ., συνέτεινε στην επέκταση της χρήσης της δημοτικής γλώσσας στην λογοτεχνία. (β) ακολουθώντας διαθεματική οπτική (σε συνδυασμό με τα Αρχαία Ελληνικά) η γνωστοποίηση της έκδοσης της «Ιλιάδας» του Αλ. Πάλλη μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για ένα μικρό σε έκταση έργο (project), στο οποίο οι μαθητές θα εντοπίσουν άλλες μεταφράσεις στην δημοτική γλώσσα της Ιλιάδας (π.χ. Πολυλά, Καζαντζάκη-Κακριδή) και θα μελετήσουν αποσπάσματά τους, ώστε να εντοπίσουν εκφραστικές και υφολογικές ομοιότητες / διαφορές. Οι μαθητές μπορούν να επιχειρηματολογήσουν για τις εκφραστικές επιλογές των μεταφραστών (με βάση αισθητικά ή άλλα κριτήρια που θα τεθούν από τον εκπαιδευτικό), να αναγνωρίσουν υπερβολές στην χρήση της δημοτικής γλώσσας και να διαμορφώσουν προσωπικά κριτήρια αναφορικά με την φυσικότητα της γλωσσικής επικοινωνίας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > New Athenian School / Generation of 1880 New Athenian School / Generation of 1880New Athenian School / Generation of 1880
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: [Ανωνύμως]
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΑΤΟΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE