A portrait of Kostis Palamas
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στην ασπρόμαυρη φωτογραφία δεσπόζει η μορφή του ποιητή Κωστή Παλαμά. Ο ποιητής φωτογραφίζεται καθισμένος και έχοντας αφήσει επάνω στο τραπέζι ένα μεγάλο βιβλίο που, όπως φαίνεται, διάβαζε. Ακουμπά το αριστερό χέρι του στο τραπέζι και φορά κοστούμι, γιλέκο και γραβάτα, όλα μαύρα και λευκό πουκάμισο. Το μεγάλο μέτωπο, τα πυκνά φρύδια που σκιάζουν τα εκφραστικά μάτια του και η λεπτή γραμμή των χειλιών του αναδεικνύουν τον στοχασμό του, την ασκητική γαλήνη και την αδιόρατη θλίψη, που διαχέεται στο βλέμμα του. Μια θλίψη που επισημαίνεται και από το παιχνίδι του φωτός και της σκιάς στο πρόσωπο του. Το περιποιημένο, μεγάλο, λευκό μουστάκι και το λευκό, τριγωνικό γένι του προσώπου αναδεικνύουν τη χρωματική ενότητα του άσπρου προσώπου και του μαύρου ενδύματος, του φωτός και της σκιάς στη φωτογραφία. Πίσω από τον ποιητή ένα τμήμα της βιβλιοθήκης του με τα ράφια της ασφυκτικά γεμάτα βιβλία και δίπλα δύο ρολόγια τοίχου. Η ασπρόμαυρη φωτογραφία αναδεικνύει τη σημειολογία του ποιητή καθώς ο χρόνος, η αναζήτηση, η Ιδέα, ο στοχασμός συνθέτουν τη φιλοσοφία του πολυμαθούς και πολυγραφότατου ποιητή, που επιδίωξε τη σύνθεση στοιχείων σε επίπεδο ιδεών, ποιητικών τρόπων, γλώσσας και ρυθμού.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η ασπρόμαυρη προσωπογραφία του ποιητή Κωστή Παλαμά, εντασσόμενη σε φύλλο εργασίας, μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά στη Νεοελληνική Λογοτεχνία με στόχο να κατανοήσουν οι μαθητές πως στην ποιητική σκέψη του Παλαμά κυριαρχούν μεν οι αντιθέσεις συνέχονται όμως από την ποιητική βούλησή του, όπως αυτή εκφράζεται στην ποίησή του. Η παρατήρηση/ανάγνωση της προσωπογραφίας από τους μαθητές με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού επισημαίνει α) την αντίθεση ως δομικό άξονά της. Έτσι οι μαθητές με δραστηριότητες ομαδοσυνεργατικής μάθησης καλούνται να εντοπίσουν και να τεκμηριώσουν την αντίθεση του σχήματος λυρισμός του εγώ – λυρισμός του εμείς στο ποιητικό του έργο. Για τον σκοπό αυτό ο εκπαιδευτικός επιλέγει και προτείνει ποιήματα από την «Ασάλευτη ζωή» (από τις ενότητες «Γυρισμός» και « Στίχοι σε γνωστό ήχο») και αποσπάσματα από τις μεγαλύτερες επικές συνθέσεις του, β) την αναγνωστική ιστορία του Παλαμά.Γι αυτό οι μαθητές με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού συγκεντρώνουν υλικό (φωτογραφίες, κείμενα, στίχους) επιδιώκοντας να αναδείξουν πως ο Κωστής Παλαμάς ήταν από μικρός φανατικός αναγνώστης, γεγονός που είχε και έχει παραδειγματική αξία.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΩΤΣΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE