Με τη συγκεκριμένη εικόνα αισθητοποιείται η ιστορική προσωπικότητα του Ε. Βενιζέλου. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η εικόνα περιγράφει ένα ζήτημα τόσο αποτελεσματικά, όσο και ένα κείμενο, οι μαθητές με την καθοδήγηση του διδάσκοντα και χωρισμένοι σε ομάδες, όπως προβλέπεται στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο διδασκαλίας, καλούνται να τη μελετήσουν, να σχηματίσουν μια γενική εντύπωση και στη συνέχεια να αναλύσουν τα επιμέρους στοιχεία της και να συνθέσουν α)το πλαίσιο, β) τις συνθήκες δημιουργίας καθώς και γ) τις προθέσεις του δημιουργού της συγκεκριμένης εικόνας Συγχρόνως αποκωδικοποιούν, αναλύουν και ερμηνεύουν τα σύμβολα, διατυπώνουν τις απόψεις τους, επικαλούμενοι τις προηγούμενες γνώσεις και με τη βοήθεια της φαντασίας τους Προκειμένου οι μαθητές να εμπλακούν ενεργά στη συγκεκριμένη διαδικασία μπορούν επίσης -χωρισμένοι σε ομάδες- να απαντήσουν στις παρακάτω ερωτήσεις: α)Ποια είναι η κυρίαρχη μορφή στην εκόνα; β)Ποιο ιστορικό γεγονός θεωρείτε ότι αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τον δημιουργό του; γ) Σε ποιο βαθμό η εικόνα αντανακλά τις απόψεις της εποχής στην οποία αναφέρεται. δ) Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο δημιουργός της εικόνας είναι φορέας μιας ιδεολογίας, είναι προφανές ότι έχει κάποια πολιτικά κίνητρα, απεικονίζοντας τον Βενιζέλο να κατατροπώνει τον βουλγαρικό τίγρη, την εποχή του Β΄Βαλκανικού πολέμου. Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι προθέσειςτου δημιουργού της εικόνας; ε) Εξετάστε τις λέξεις/ φράσεις της λεζάντας της εικόνας, σχολιάστε τις και απαντήστε, κατά πόσο το περιεχόμενο της εικόνας ανταποκρίνεται στα συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα. στ)Συλλέξτε και άλλα σκίτσα που αναφέρονται στον Ελευθέριο Βενιζέλο, αλλά με διαφορετικό περιεχόμενο, και σχολιάστε τα. ζ) Η κάθε ομάδα να γράψει τη δική της λεζάντα για την εικόνα. ΄Ολοι οι μαθητές τέλος μπορούν να γράψουν ένα σχετικό κείμενο, εκφράζοντας ελεύθερα τις εντυπώσεις τους για τη συγκεκριμένη εικόνα