Το σκίτσο αυτοπροσωπογραφία και το χειρόγραφο κείμενο του Στυλιανού Σπεράντσα μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά στη Νεοελληνική Λογοτεχνία ως αφόρμηση, για να γνωρίσουν οι μαθητές το ποιητικό έργο του. Οι μαθητές, αφού γνωρίσουν τα γενικά χαρακτηριστικά του έργου του, με τη στήριξη και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, που συνοδεύεται και από δραστηριότητες συνεργατικής μάθησης διαβάζουν ποιήματά του και εντοπίζουν τη θεματολογία, τη στιχουργική, τα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιεί και αιτιολογούν τον χαρακτηρισμό του ως παραδοσιακού ποιητή. Πλοηγούνται με την υποστήριξη του εκπαιδευτικού στον διαδικτυακό χώρο του youtube, εντοπίζουν μελοποιήσεις ποιημάτων του και δημιουργούν μια playlist.