Kafantaris Georgios
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία του πολιτικού Γεωργίου Καφαντάρη (1873-1946). Ανήκε στο κόμμα των Φιλελευθέρων. Το 1924 έγινε πρωθυπουργός. Αν και ετάχθη κατά του θεσμού της βασιλείας, υποστηρίζοντας σχετικό δημοψήφισμα, δεν υιοθέτησε τις προθέσεις του Αλέξανδρου Παπαναστασίου και ομάδας στρατιωτικών που επέμεναν στην άμεση ανακήρυξη της Δημοκρατίας. Υπό την πίεσή τους παραιτήθηκε. Στη συνέχεια ίδρυσε το Κόμμα των «Προοδευτικών Φιλελευθέρων». Επί υπουργίας του ιδρύθηκε το 1928 η Τράπεζα της Ελλάδος. Στη τελευταία κυβέρνηση Βενιζέλου (1928-1932) άσκησε κριτική στο «Ιδιώνυμο». Στη δικτατορία του Μεταξά εξορίστηκε μέχρι και το θάνατο του δικτάτορα. Μετά την απελευθέρωση προσπάθησε να παρεμποδίσει τα Δεκεμβριανά (1944), επιθυμώντας την εθνική συμφιλίωση. Με αυτό το στόχο έγινε αντιπρόεδρος στην κυβέρνηση Σοφούλη. Κάθε δύο χρόνια στην Ανατολική Φραγκίστα Ευρυτανίας γιορτάζονται τα "Καφαντάρεια".

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν τη φυσιογνωμία ενός έντιμου πολιτικού της Ελλάδας, που υπήρξε μια από τις πιο αξιόλογες μορφές της ελληνικής πολιτικής ζωής στο πρώτο μισό του εικοστού αιώνα. Αγωνίστηκε για την επιβολή της δημοκρατίας και την προάσπιση των δικαιωμάτων των συμπατριωτών του. Σχετικά μπορούν να διαβαστούν αποσπάσματα από το βιβλίο «Γεώργιος Καφαντάρης», του Μανόλη Κούμα στη σειρά «Βιογραφίες πολιτικών», του Ιδρύματος της Βουλής. Κρίνεται σκόπιμο οι μαθητές να γνωρίσουν ότι από την ταραγμένη εκείνη περίοδο υπήρχε η αντίληψη του περίφημου «Τρίτου Δρόμου», της εθνικής συνεννόησης και της υπέρβασης των διχαστικών διλημμάτων του παρελθόντος. Ο Καφαντάρης, πιστός στα δημοκρατικά του ιδεώδη δε δίστασε να συγκρουσθεί με ηγετικές προσωπικότητες ακόμη και του ίδιου πολιτικού του χώρου: τον Αλ. Παπαναστασίου, τον Γ. Παπανδρέου, ακόμα και τον ίδιο τον Ελ. Βενιζέλο. Μπορεί να ακολουθήσει διάλογος με θέμα το συσχετισμό του πολιτικού ήθους του Καφαντάρη με τις αντιλήψεις, που οι μαθητές έχουν για τους σύγχρονους πολιτικούς και στη συνέχεια να απαντηθεί το ερώτημα: Ποιες τελικά πρέπει να είναι οι αρετές ενός πολιτικού ηγέτη;


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
OTHER TECHNICAL REQUIREMENTS
Εικόνα JPEG (.jpg), 4,00 KB (4.096 byte)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5468
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE