Freideriki, queen of Greece
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία που απεικονίζει τη βασίλισσα Φρειδερίκη (1917 ή 1918- 1981). Μεγάλωσε στη Γερμανία ως πριγκίπισσα του Αννόβερου. Είχε το ρόλο της βασίλισσας από το 1948 μέχρι το 1964, στο πλευρό του Παύλου Α΄. Από το 1964 έως το 1967 είχε το ρόλο της βασιλομήτορος. Μετά το 1967 έφυγε από την Ελλάδα λόγω της δικτατορίας μαζί με τη βασιλική οικογένεια και έμεινε στην Ιταλία. Πέθανε στη Μαδρίτη το 1981 και ετάφη στο Τατόι. Ήταν ιδιαίτερα δραστήρια και είχε σημαντική επιρροή στα πολιτικά δρώμενα της Ελλάδας, αν και κάτι τέτοιο δεν προβλεπόταν από το θεσμικό της ρόλο. Επέδειξε έντονο φιλανθρωπικό έργο, δέχθηκε όμως και σφοδρή κριτική για την ίδρυση των Παιδοπόλεων (1947). Επίσης, της ασκήθηκε κριτική για φιλοναζιστικά αισθήματα και για επιδοκιμαστική στάση απέναντι στην Εθνική Οργάνωση Νεολαίας του Ι. Μεταξά. Υπήρξε ίσως η πιο αμφιλεγόμενη Βασίλισσα των Ελλήνων.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η φωτογραφία αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας της Ελλάδας. Οι μαθητές θα γνωρίσουν τη φυσιογνωμία της Ελληνίδας βασίλισσας, της οποίας η ζωή και η δράση φαίνεται πως επηρέασαν σημαντικά την πολιτική ζωή του τόπου μας ιδιαίτερα το δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα μέχρι τη Δικτατορία. Κρίνεται σκόπιμο οι μαθητές να πληροφορηθούν τα βασικά γεγονότα, στα οποία ενεπλάκη η Φρειδερίκη, όπως την περίοδο της δικτατορίας του Μεταξά, την περίοδο του Εμφυλίου, τα Ιουλιανά. Στη συνέχεια, καλό είναι να ακολουθήσει διάλογος, όπου οι μαθητές μπορούν να συγκρίνουν την προσωπικότητα της Φρειδερίκης με άλλες βασίλισσες που υπήρξαν ενεργές στην πολιτική του τόπου τους επισκιάζοντας πολλές φορές τον βασιλιά σύζυγο τους. Ανάλογα παραδείγματα εντοπίζονται πολλά στην ιστορία από τις Αιγύπτιες Βερενίκη Α΄ και Κλεοπάτρα μέχρι την Αυτοκράτειρα Θεοδώρα, την Αικατερίνη των Μεδίκων, την Αικατερίνη Β΄ της Ρωσίας κ.α. Τέλος, προτείνεται να δοθεί στους μαθητές φύλλο εργασίας με ερωτήσεις όπως: -Ποιο ήταν το φιλανθρωπικό έργο της Φρειδερίκης; -Ποιες ήταν οι θετικές συνέπειες των παιδοπόλεων; Ποια κριτική ασκήθηκε στο θεσμό; -Με ποιες εκδηλώσεις προέβαλε συνήθως το έργο του ο βασιλικός οίκος; κ.α.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
OTHER TECHNICAL REQUIREMENTS
Εικόνα JPEG (.jpg). 8,00 KB (8.192 byte)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5465
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE