Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Kallifronas Dimitrios
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Τσιγκογραφία (1898) με την υπογραφή του αγωνιστή της Επανάστασης του ’21 και πολιτικού Δημητρίου Καλλιφρονά (1805-1897). Ο Δ. Καλλιφρονάς γεννήθηκε στην Αθήνα στις 4-2-1805 και καταγόταν από παλιά αθηναϊκή οικογένεια (σε προγενέστερα χρόνια συναντάται ως Καλοφρενά ή Καλεφορνά). Ήταν γιος του δημογέροντα Νικολάου Καλλιφρονά και αδελφός του αγωνιστή Ιωάννη Καλλιφρονά (1798 - 1826). Στην περιοχή που σήμερα είναι η οδός και η στάση Καλλιφρονά (Πατήσια), η οικογένεια είχε στην κατοχή της αμπέλια. Ήταν μαθητής όταν ξέσπασε η Επανάσταση και πήρε μέρος στην πολιορκία της Ακρόπολης υπό τον Φαβιέρο (1826-1827). Μετά την απελευθέρωση διετέλεσε δεύτερος δήμαρχος Αθηναίων, αναλαμβάνοντας τα ηνία του πρώτου δήμου της χώρας την περίοδο 1837-1841, ενώ το 1835 εξελέγη πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου. Ήταν δημοκρατικός και δεν δίστασε να συγκρουστεί με την κεντρική εξουσία˙ από τους πρωτοπόρους της θεμελίωσης του συστήματος της τοπικής αυτοδιοίκησης και από τους πρωτεργάτες (πληρεξούσιος) της επανάστασης της 3ης Σεπτεμβρίου 1843 που οδήγησε στην ψήφιση συντάγματος και στη συνταγματική μοναρχία (1844-1862). Ο Όθωνας τον θεωρούσε «ως ένα των επικινδυνοδεστέρων φιλελευθέρων». Με τη «νέα γενιά» των πολιτικών που αναδυόταν στο πολιτικό προσκήνιο στα μέσα του 19ου αιώνα έλαβε μέρος στα επαναστατικά γεγονότα του Oκτωβρίου 1862 (Ναύπλιο) που κατέληξαν στην έξωση του Όθωνα και, μετά την έλευση του Γεωργίου Α΄ Glücksburg, άνοιξαν τον δρόμο προς το καθεστώς της βασιλευομένης δημοκρατίας (1864-1923). Διετέλεσε πρώτος «Αττικάρχης» και επανειλημμένα πρόεδρος (1848,1885) και αντιπρόεδρος (1847) της Βουλής, καθώς και υπουργός Δημοσίας Εκπαίδευσης & Εκκλησιαστικών (1863) και Ναυτικών (1863). Φανατικός της εθνικής ενδυμασίας, τη φορούσε έως τον θάνατό του και είχε το προσωνύμιο «φουστανελοφόρος». Πέθανε στην Αθήνα στις 28-2-1897.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο, μαζί με άλλα τεκμήρια, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για την παρουσίαση της «νέας γενιάς» των πολιτικών που εμφανίστηκαν στο πολιτικό προσκήνιο της νεότερης Ελλάδας μετά το τέλος της Επανάστασης του ΄21 και τη δημιουργία του πρώτου ανεξάρτητου ελληνικού κράτους. Το αντιμοναρχικό πνεύμα και οι συνταγματικοί αγώνες μίας ομάδας νέων πολιτικών, όπως ο Δ. Καλλιφρονάς, ανανέωσαν την πολιτική ζωή του τόπου και συνέβαλαν στον θεσμικό εκσυγχρονισμό του Ελληνικού Βασιλείου. Γεγονότα που σημάδεψαν το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα, όπως η επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου 1843, το σύνταγμα του 1844 που καθιέρωσε τη συνταγμαιτκή μοναρχία, τα γεγονότα του Ναυπλίου (Οκτώβριος 1862), η εθνοσυνέλευση του 1862-1864 που καθιέρωσε τη βασιλευομένη δημοκρατία, η έξωση του Όθωνα και η έλευση του Γεωργίου Α΄, αλλά και η Μεγάλη Ιδέα, η προσάρτηση των Επτανήσων (1864) και της Θεσσαλίας και Άρτας (1881) και τα αιτήματα για εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης και της οικονομίας είναι μερικά μόνο από εκείνα που έζησαν οι άνθρωποι της εποχής του Δ. Καλλιφρονά. Στην περίπτωση δε της ενεργητικής εμπλοκής τους στην Ιστορία, τότε τα ιστορικά ερωτήματα γίνονται περισσότερο ενδιαφέροντα και ελκυστικά. Με κατάλληλες ομαδοσυνεργατικές και ερευνητικές-ανακαλυπτικές διδακτικές στρατηγικές ο διδάσκων μπορεί να οδηγήσει τους μαθητές/τριες στη διατύπωση των δικών τους ερωτημάτων, στην ανασύσταση του ιστορικού περιβάλλοντος και στις δικές τους ερμηνείες με βάση τα τεκμήρια. Προτείνονται γνωστικές και εποικοδομιστικές προσεγγίσεις που μπορούν να συνδυαστούν με project διαρκείας, εκθέσεις τεκμηρίωσης των ιστορικών ερμηνειών, διερεύνηση των ιστορικών αναλογιών ανάμεσα στις εποχές (οικονομία, πολιτική, νοοτροπίες, κοινωνικές συνθήκες, ιστορική συγκυρία) και επισκέψεις, όπως για παράδειγμα στο Τμήμα Αρχειακών Μελετών του «Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών - Ιδρύματος Βούρου-Ευταξία». Οι παραπάνω προτάσεις συνάδουν με τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) της Ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον, η διαθεματικότητα μπορεί να βρει εφαρμογές στα πεδία της Τοπικής Ιστορίας, της Μουσειακής Αγωγής, της Νεοελληνικής Γλώσσας, της Λογοτεχνίας, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, της Κοινωνιολογίας, της Αρχιτεκτονικής και των ΤΠΕ.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3680
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > First Athenian School First Athenian SchoolFirst Athenian School
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Information InformationInformation > Data and information Data and informationData and information
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > History HistoryHistory
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > First Athenian School First Athenian SchoolFirst Athenian School
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Information InformationInformation > Data and information Data and informationData and information
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > History HistoryHistory
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator