Laskaratos Andreas
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Αυτόγραφο του Ανδρέα Λασκαράτου από την συλλογή του Κ.Θ. Δημαρά. Ο Ανδρέας Λασκαράτος (1811-1901) υπήρξε ο μεγάλος σατιρικός ποιητής, ο λογοτέχνης και ο κοινωνικός αγωνιστής της Κεφαλονιάς. Υπήρξε ένα φωτεινό πνεύμα, το οποίο πολέμησε μια διεφθαρμένη αριστοκρατική κοινωνία, αυτή της Επτανήσου το 1830-1860, η οποία τον πλήγωσε πολεμώντας την, αλλά δεν υποχώρησε ούτε νικήθηκε ποτέ.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το τεκμήριο είναι ένα χειρόγραφο του Ανδρέα Λασκαράτου από την συλλογή του σημαντικού ιστορικού της λογοτεχνίας Κ.Θ.Δημαρά. Αξιοποιείται κατά την παρουσίαση του έργου του Λασκαράτου στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας, κατά την ανάγνωση αποσπασμάτων του έργου του και κατά την ανάλυση των θέσεών του σε σχέση με τους θεσμούς και τα κοινωνικά στερεότυπα της εποχής του. Μαζί με τα πορτρέτα του συμβάλλουν στο να γνωρίσουν καλύτερα οι μαθητές την προσωπικότητα αυτού του σημαντικού συγγραφέα. Επίσης, το τεκμήριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στο μάθημα της Ιστορίας, μαζί με αποσπάσματα κειμένων του Λασκαράτου, ως έμμεσες ιστορικές πηγές για την κοινωνία και τους θεσμούς του 19ου αι. στα Επτάνησα και γενικότερα στην Ελλάδα. Φωτίζει ιδιαίτερα το ιδιάζον κοινωνικό καθεστώς των Επτανήσων, την ύπαρξη αριστοκρατίας και τον ρόλο της εκκλησίας στην παγίωση των κοινωνικών τάξεων. Προτείνεται να δοθεί σε παρουσιάσεις power-point, σε συσχετισμό με άλλα αντίστοιχα τεκμήρια. Ενδεικτικές ερωτήσεις σε φύλλα εργασίας σε σχέση με το τεκμήριο θα μπορούσαν να είναι οι εξής: α) Να διαβάσετε το κείμενο του Α. Λασκαράτου για το θεσμό της Προίκας και να σημειώσετε τα σημεία, στα οποία ασκεί κριτική στο θεσμό και τους λόγους για τους οποίους αντιτίθεται σε αυτόν. Θεωρείτε ότι οι θέσεις του σχετίζονται με τις πολιτικές του απόψεις; Ποιές είναι αυτές; Αναζητήστε πληροφορίες στο διαδίκτυο, για να απαντήσετε. β) Ποιά η σχέση των Επτανήσων με την Ελλάδα κατά την εποχή που έζησε και έδρασε ο Α. Λασκαράτος; Να αντλήσετε στοιχεία από τη βιογραφία του και να τα συσχετίσετε με σημαντικά ιστορικά γεγονότα του 19ου αι.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE