Ανδρουτσος Οδυσσευς
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Λιθογραφία που απεικονίζει τον Οδυσσέα Ανδρούτσο (1788 ή 1789-1825). Στο κάτω μέρος της εικόνας διακρίνεται η λέξη "Οδύσσεια" στα γαλλικά. Προφανώς συνειρμικά ο ζωγράφος συνδέει τον ήρωα του 1821 με τον μυθικό πρόγονο του. Μόλις ξέσπασε η Επανάσταση ο Ανδρούτσος βρέθηκε στις πρώτες γραμμές του Αγώνα και ξεσήκωσε τους Έλληνες της Ρούμελης. Με τη νίκη του στο Χάνι της Γραβιάς χάρισε στον Αγώνα μία από τις πιο δοξασμένες μάχες. Τα επόμενα χρόνια όμως ήλθε σε σύγκρουση με την Κυβέρνηση λόγω της μεγάλης επιρροής που ασκούσε στο λαό. Η κυβέρνηση υπονόμευσε τη δράση του και τον κατηγόρησε για προδοσία. Έστειλε εναντίον του ισχυρή στρατιωτική δύναμη με αρχηγό τον παλιό του φίλο Γκούρα. Τον φυλάκισαν στην Ακρόπολη. Επειδή όμως αντέδρασαν φίλοι του αγωνιστές, ο Γκούρας πρόσταξε να τον θανατώσουν. Οι δολοφόνοι πέταξαν το πτώμα του στο λιθόστρωτο του Ναού της Απτέρου Νίκης και διέδωσαν πως είχε προσπαθήσει να αποδράσει και σκοτώθηκε.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η λιθογραφία αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο μιας διαθεματικής διδασκαλίας Ιστορίας και Λογοτεχνίας. Συγκεκριμένα, η εικόνα του Ανδρούτσου με το επίγραμμα στα γαλλικά "Οδύσσεια" παραπέμπει τους μαθητές στη σχέση Ιστορίας και Λογοτεχνίας. Οι μαθητές καλούνται να πραγματοποιήσουν σχετικούς συνειρμούς ξεκινώντας από την εικόνα και διαβάζοντας παράλληλα το ποίημα του Ν. Εγγονόπουλου «Μπολιβάρ» (1944). Στο ποίημα αυτό επιχειρείται η σύζευξη του Νοτιοαμερικάνου επαναστάτη Simon Bolivar (1783-1830) και του Ανδρούτσου. Η συνύπαρξη των δύο ηρώων, Ανδρούτσου και Μπολιβάρ έχει ιστορικό υπόβαθρο και προκύπτει από τους συνειρμούς που ήδη υπήρχαν στη συνείδηση πολλών Ελλήνων. Κατά συνέπεια, οι μαθητές κρίνεται σκόπιμο να αναζητήσουν ομοιότητες στη ζωή και το όραμα των δύο αγωνιστών αλλά και να προβληματιστούν για τη σχέση Τέχνης και Ιστορίας. Επίσης, κατανοώντας τη συνειρμική σκέψη θα αντιληφθούν καλύτερα τις τεχνοτροπίες του Συμβολισμού και του Υπερρεαλισμού στη Νεωτερική ποίηση.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
OTHER TECHNICAL REQUIREMENTS
Εικόνα JPEG (.jpg). 8,00 KB (8.192 byte)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2379
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > History HistoryHistory
TEACHING APPROACH
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE