Η λιθογραφία αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο μιας διαθεματικής διδασκαλίας Ιστορίας και Λογοτεχνίας. Συγκεκριμένα, η εικόνα του Ανδρούτσου με το επίγραμμα στα γαλλικά "Οδύσσεια" παραπέμπει τους μαθητές στη σχέση Ιστορίας και Λογοτεχνίας. Οι μαθητές καλούνται να πραγματοποιήσουν σχετικούς συνειρμούς ξεκινώντας από την εικόνα και διαβάζοντας παράλληλα το ποίημα του Ν. Εγγονόπουλου «Μπολιβάρ» (1944). Στο ποίημα αυτό επιχειρείται η σύζευξη του Νοτιοαμερικάνου επαναστάτη Simon Bolivar (1783-1830) και του Ανδρούτσου. Η συνύπαρξη των δύο ηρώων, Ανδρούτσου και Μπολιβάρ έχει ιστορικό υπόβαθρο και προκύπτει από τους συνειρμούς που ήδη υπήρχαν στη συνείδηση πολλών Ελλήνων. Κατά συνέπεια, οι μαθητές κρίνεται σκόπιμο να αναζητήσουν ομοιότητες στη ζωή και το όραμα των δύο αγωνιστών αλλά και να προβληματιστούν για τη σχέση Τέχνης και Ιστορίας. Επίσης, κατανοώντας τη συνειρμική σκέψη θα αντιληφθούν καλύτερα τις τεχνοτροπίες του Συμβολισμού και του Υπερρεαλισμού στη Νεωτερική ποίηση.