Vlachogiannis Giannis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί σκίτσο του γλύπτη, ζωγράφου και εικονογράφου Πέτρου Ρούμπου (1873-1942). Απεικονίζει τον λόγιο, ιστοριοδίφη Γιάννη Βλαχογιάννη (Ναύπακτος 1867/8-Αθήνα 1945). Ο Βλαχογιάννης εμφανίστηκε στα ελληνικά γράμματα δημοσιεύοντας μια σειρά από πεζογραφήματα με το ψευδώνυμο Γιάννης Επαχτίτης, γραμμένα στη δημοτική γλώσσα υπό την επιρροή του Ψυχάρη και του Παλαμά. Πολύ σημαντική ήταν η εργασία του σαν ερευνητή, συλλέκτη και εκδότη παλαιών εγγράφων σχετικών με τη νεότερη ελληνική ιστορία. Στο έργο αυτό αφιέρωσε ολόκληρη τη ζωή του. Στα 1907 δημοσίευσε τα Απομνημονεύματα του Στρατηγού Μακρυγιάννη, αφού πρώτα συνετέλεσε στην εύρεση του άγνωστου και μοναδικού χειρογράφου, το οποίο σήμερα και πάλι αγνοείται. Στα 1914 ο Ελευθέριος Βενιζέλος, αναγνωρίζοντας την προσφορά του στην έρευνα του Νέου Ελληνισμού, ίδρυσε τα Γενικά Αρχεία του Κράτους και του ανέθεσε τη διεύθυνσή τους, απ΄ όπου ο Βλαχογιάννης παραιτήθηκε το 1937.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Διδακτικός σκοπός του μαθησιακού αντικειμένου είναι να χρησιμοποιηθεί από τον διδάσκοντα ή τον δημιουργό ως αφόρμηση παρουσίασης, μελέτης, έρευνας ή δημιουργίας. Το ερευνητικό έργο του Γ. Βλαχογιάννη αποτελεί πηγή άντλησης πολύτιμων πληροφοριών για την νεότερη ελληνική ιστορία και λογοτεχνία. Το ήθος, η συνέπεια, η διάρκεια και η ποιότητα του έργου του τον καταξίωσαν, και αποτελούν πεδία όχι μόνο απλής άντλησης πληροφοριών αλλά και ως παραδείγματα στάσης ζωής. Με κατάλληλα προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες της σχολικής τάξης ομαδοσυνεργατικές, ανακαλυπτικές διδακτικές μεθόδους ο διδάσκων μπορεί να αναθέσει ομαδικές εργασίες αναζήτησης πρωτογενών ιστορικών πηγών μέσα από τα Γενικά Αρχεία του Κράτους, δημιουργός των οποίων ήταν ο Γ. Βλαχογιάννης με πολιτική απόφαση του Ελευθέριου Βενιζέλου. Η ενεργητική εμπλοκή των μαθητών/-τριών στην ερευνητική διαδικασία και η συμμετοχή τους σε πραγματικές συνθήκες παραγωγής της γνώσης μέσα από προσωπική έρευνα, συνθέσεις και επικοινωνία μπορεί να έχει σημαντικά αποτελέσματα. Η περίπτωση της περιπέτειας των χειρογράφων του Στρατηγού Μακρυγιάννη, που έφερε στο φως ο Βλαχογιάννης, είναι μία καλή ιδέα για ομαδικές εργασίες ή project με ευεργετικές συνέπειες για τους διδασκόμενους. Η παιδαγωγική αξιοποίησή του εμπίπτει στο πνεύμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών του Γυμνασίου και Λυκείου για το μάθημα της Ιστορίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και, επιπλέον, μπορεί να συνδυαστεί με κατάλληλα προετοιμασμένες επισκέψεις ή/και συμμετοχή σε εκπαιδευτικά-πολιτιστικά προγράμματα. Η διαθεματικότητα μπορεί να βρει εφαρμογή στα πεδία της Τοπικής Ιστορίας, της Νεοελληνικής Γλώσσας, της Ιστορίας της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, της Κριτικής της Λογοτεχνίας και των Εικαστικών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Research - Studies Research - StudiesResearch - Studies
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
affective > to pay attention
affective > to organize values
psychomotor > to imitate and try
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Ρούμπος Πέτρος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE