Η εικόνα αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της ιστορίας που αφορά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Οι μαθητές θα γνωρίσουν την αμφιλεγόμενη προσωπικότητα του Α. Στεργιάδη, που η αρμοστεία του συνδέθηκε με την καταστροφή της Σμύρνης. Η αναφορά στη ζωή αλλά και στα σχετικά γεγονότα της εποχής θα ζωντανέψουν την εποχή στα μάτια των μαθητών και θα κινητοποιήσουν ένα διάλογο για τις αιτίες που οδήγησαν στον όλεθρο του 1922 αλλά και την εμπλοκή προσώπων όπως του Ε. Βενιζέλου, του βασιλιά Κωνσταντίνου αλλά και του Α. Στεργιάδη. Επίσης, κρίνεται σκόπιμο σε ενδεικτικό φύλλο εργασίας που θα δοθεί στους μαθητές να καταγραφούν ερωτήσεις του τύπου: Να καταγράψετε τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία της διοίκησης του Στεργιάδη στην Υπάτη Αρμοστεία της Σμύρνης και να τον χαρακτηρίσετε ως πολιτικό. Παράλλληλα, σε διαθεματικό πλαίσιο με τη Λογοτεχνία, μπορούν να αναγνωστούν αποσπάσματα από τη μυθιστορηματική βιογραφία της Σωτηρίας Μαραγκοζάκη, «Ο ύπατος της Σμύρνης».