Αβερωφ Γεωργιος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Απεικόνιση του μεγάλου εθνικού ευεργέτη Γ. Αβέρωφ σ ε ξυλογραφία ( από την οποία βγήκε κάποια φωτογραφία). Επιχειρηματίας και μέγας εθνικός ευεργέτης. Βλάχικης καταγωγής, γεννήθηκε στις 15 Αυγούστου 1818 στο Μέτσοβο. Ήταν ο νεώτερος από τα πέντε αδέλφια της οικογενείας και οι γονείς του τον προόριζαν για δάσκαλο στο εκεί σχολείο. Εκείνος, όμως, πνεύμα ανήσυχο, προτίμησε να αναζητήσει την τύχη του στο εξωτερικό. Σε ηλικία 22 ετών μετέβη στο Κάιρο για να εργασθεί κοντά στον αδελφό του, ο οποίος είχε υφασματοπωλείο. Γρήγορα άνοιξε τα δικά του φτερά και αρχικά ασχολήθηκε με τη γεωργία, νοικιάζοντας κτήματα πλησίον του Νείλου. Στη συνέχεια επιδόθηκε στο εμπόριο σίτου στη Ρωσία και το 1866 ίδρυσε εμπορικό και τραπεζιτικό οίκο στην Αλεξάνδρεια.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας για τη γνωριμία των μαθητών με τους μεγάλους εθνικούς ευεργέτες και την τεράστια προσφορά τους στη χώρα μας. Στο πλαίσιο συνεργατικής μάθησης μπορεί να ανατεθεί σε ομάδες μαθητών να μελετήσουν και να συγκεντρώσουν στοιχεία για διάφορους εθνικούς ευεργέτες ( π.χ. Στουρνάρας, Ζάππας, Αβέρωφ, Συγγρός κ.α.) και στη συνέχεια να εξάγουν συμπεράσματα για το ρόλο των ευεργετών αυτών στην ανάπτυξη της Ελλάδας μεταξυ 19ου και 20ου αιώνα. Ένα παράδειγμα χαρακτηριστικό της ευεργεσίας του Γεώργιου Αβέρωφ ήταν η προσφορά 2.500.000 δραχμών (300.000 λίρες Αγγλίας) υπέρ του Ταμείου του Εθνικού Στόλου για τη ναυπήγηση πολεμικού πλοίου, που θα έφερε το όνομά του. Πρόκειται για το θωρηκτό «Αβέρωφ», που κυριάρχησε στο Αιγαίο κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων. Με αφόρμηση την παρατήρηση της συγκεκριμένης εικόνας και την παρατήρηση φωτογραφίας του θωρηκτού "Αβέρωφ", θα μπορούσε να ζητηθεί από τους μαθητές να συσχετίσουν τις δύο εικόνες. Τις εικόνες αυτές θα μπορούσαν να εντάξουν σε πολυτροπικό κείμενο, στο οποίο θα τονιζόταν η συμβολή του θωρηκτού στην απελευθέρωση των νησιών του Β.Α. Αιγαίου, κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών πολέμων. Στο πλαίσιο διαθεματικής προσέγγισης θα μπορούσε να ανατεθεί στους μαθητές να συγκρίνουν τις ευεργεσίες, που έγιναν την περίοδο διακυβέρνησης από το Χαρίλαο Τρικούπη με τη σύγχρονη εποχή, όπου υπάρχει ο θεσμός της χορηγίας ή της δωρεάς. Οι σύγχρονοι ευεργέτες είναι περισσότερο ωφελιμιστές και κερδοσκόποι, καθώς οι χορηγίες που πραγματοποιούν τις περισσότερες φορές αποβλέπουν στην ικανοποίηση κάποιας σκοπιμότητας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE