Kapodistrias Ioannis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό είναι μια απεικόνιση με τη μορφή ξυλογραφίας, του μεγάλου Έλληνα διπλωμάτη, πολιτικού και πρώτου κυβερνήτη του νεοελληνικού κράτους Ιωάννη Καποδίστρια. Ο Ιωάννης Καποδίστριας (Κέρκυρα, 10 Φεβρουαρίου 1776 – Ναύπλιο 9 Οκτωβρίου ή 27 Σεπτεμβρίου, με το Ιουλιανό ημερολόγιο, 1831) ήταν Έλληνας διπλωμάτης και πολιτικός. Διετέλεσε υπουργός εξωτερικών της Ρωσικής Αυτοκρατορίας και αργότερα πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας κατά τη μεταβατική περίοδο και ενώ τελούσε υπό την προστασία των Μεγάλων Δυνάμεων. Καταγόταν από αριστοκρατική οικογένεια με πολιτική παράδοση γι' αυτό και αναμείχθηκε με την πολιτική ήδη από το 1803, οπότε και διορίστηκε γραμματέας της επικράτειας της Ιονίου Πολιτείας. Με την κατάληψη των Επτανήσων από τους Γάλλους αποσύρθηκε και εντάχθηκε στη ρωσική διπλωματική υπηρεσία. Εκεί ανέλαβε σημαντικές θέσεις καταφέρνοντας να αναδειχθεί σε υπουργό εξωτερικών της Ρωσικής Αυτοκρατορίας από το 1815 έως το 1822, οπότε και υποχρεώθηκε σε παραίτηση λόγω της επανάστασης του 1821. Στις 14 Απριλίου 1827 η Εθνική Συνέλευση της Τροιζήνας τον επέλεξε πρώτο κυβερνήτη της Ελλάδας, θέση από την οποία ήρθε σε τριβή με τους τοπικούς αξιωματούχους με αποτέλεσμα τη δολοφονία του στις 9 Οκτωβρίου 1831 στο Ναύπλιο από τον αδελφό και τον γιο του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, σε αντίποινα της φυλάκισης του τελευταίου. Στο εσωτερικό της χώρας ο Καποδίστριας είχε να αντιμετωπίσει την πειρατεία, τους ανύπαρκτους θεσμούς, τη διάλυση του στρατού, καθώς και την κακή οικονομική κατάσταση της χώρας. Μια από τις βασικές προϋποθέσεις που έθεσε για να αναλάβει την ηγεσία του νεοσύστατου ελληνικού κράτους ήταν η αναστολή του συντάγματος και η διάλυση της βουλής, όροι που τελικώς έγιναν αποδεκτοί. Στην προσπάθεια αναδιοργάνωσης του στρατού περιλαμβάνεται και η ίδρυση της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων. Ίδρυσε Εθνικό Νομισματοκοπείο και καθιέρωσε τον φοίνικα ως εθνικό νόμισμα, αντικαθιστώντας το Τουρκικό γρόσι. Όσον αφορά στην εκπαίδευση κατασκεύασε νέα σχολεία, εισήγαγε τη μέθοδο του αλληλοδιδακτικού σχολείου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί για τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας. Οι μαθητές με αφόρμηση την παρατήρηση της συγκεκριμένης ξυλογραφίας, θα έχουν την ευκαιρία να μελετήσουν τη ζωή και το έργο του μεγάλου Έλληνα πολιτικού και διπλωμάτη και να γνωρίσουν διάφορες πτυχές της προσωπικότητας και της σκέψης του. Στο πλαίσιο συνεργατικής μεθόδου θα μπορούσαν να συγκεντρώσουν στοιχεία για τους διάφορους τομείς της πολιτικής που εφάρμοσε ως κυβερνήτης της Ελλάδος ( εξωτερική πολιτική, εκπαιδευτική πολιτική, δημόσια διοίκηση, οικονομικά κ.α.) και να εξάγουν συμπεράσματα σχετικά με τη σημασία της πολιτικής αυτής για τη μεταγενέστερη ανάπτυξη του νεοελληνικού κράτους. Επίσης, θα μπορούσε να γίνει σύγκριση της εκπαιδευτικής πολιτικής του Ιωάννη Καποδίστρια με την εκπαιδευτική πολιτική της περιόδου της αντιβασιλείας και του Όθωνα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για μαθητές και εκπαιδευτικούς έχει η συνειδητοποίηση της τραγικής κατάστασης, στην οποία βρισκόταν το Νεοελληνικό κράτος μετά την επανάσταση, όταν ανέλαβε τη διακυβέρνησή του ο Ιωάννης Καποδίστριας και του πόσο σημαντικό έργο αυτός πραγματοποίησε σε όλους τους τομείς και ιδιαίτερα στην εκπαιδευτική πολιτική. Στον τομέα αυτό ιδιαίτερα σημαντικό υπήρξε το ζήτημα της ίδρυσης Πανεπιστημίου, το οποίο ο Ι. Καποδίστριας είχε απορρίψει στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, αντιμετωπίζοντας την κατηγορία του "φωτοσβέστη". Για το θέμα αυτό είναι δυνατόν να αναπτυχθεί προβληματισμός και να διεξαχθεί συζήτηση με τους μαθητές, σχετικιά με την απόφαση του Ι. Καποδίστρια και το πόσο σωστή αυτή υπήρξε.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE