Εργοστασιο κατεργασιας καολινη και πυριτικου οξεος - Κλωναριδης Μ.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στη φωτογραφία εικονίζονται βαγονέτα σε ράγες στο Εργοστάσιο επεξεργασίας καολίνη του Μ. Κλωναρίδη. Το Εργοστάσιο ιδρύθηκε το 1927 από τον Μιλτιάδη Κλωναρίδη στη θέση Κλωνάρι (μετονομασία της θέσης Βούρλα), λίγο έξω από τον Αδάμαντα της Μήλου. Αποσκοπούσε στην εκμετάλλευση δύο ορυκτών, του καολίνη και του πυριτικού οξέως, που αφθονούν στη Μήλο, με κονιοποίησή τους και περαιτέρω επεξεργασία. Παρόλη την έντονη δραστηριότητα εξόρυξης στο νησί, το 1968 κρίθηκε ασύμφορη και το εργοστάσιο έκλεισε. Σήμερα, στο κτίριο στεγάζεται το Συνεδριακό Κέντρο της Μήλου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στα πλαίσια της τοπικής ιστορίας της Μήλου οι μαθητές, με αφορμή την εικόνα, καλούνται να μελετήσουν την πλούσια μεταλλευτική ιστορία ή τη βιομηχανική και οικονομική ανάπτυξη του νησιού. Σε μικρές ομάδες, αναζητούν πληροφορίες και εικόνες που συνδέονται με τη λειτουργία του συγκεκριμένου εργοστασίου, ερευνούν τους λόγους ύπαρξης του στο νησί (ορυκτός πλούτος) αλλά και τους λόγους που έκλεισε, καθώς, και τη σημερινή του χρήση. Οι μαθητές, όχι μόνο των σχολείων της Μήλου, μπορούν να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό γεωλογικό περίπατο (με εικόνες, κείμενα, βίντεο, ηχογραφήσεις) στις σημαντικότερες τοποθεσίες γεωλογικού και μεταλλευτικού ενδιαφέροντος που διαθέτει η χώρα μας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΚΟΛΕΣΙΑ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE