Κωνσταντινος Δοξιαδης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο Κωνσταντίνος Δοξιάδης (1913-1975) ήταν ένας σημαντικός Έλληνας παγκοσμίου φήμης αρχιτέκτονας και οραματιστής που διατύπωσε μια δική του θεωρία περί «οικιστικής» –η επιστήμη των ανθρώπινων οικισμών– που περιλαμβάνει τον σχεδιασμό της περιφέρειας, της πόλης, της κοινότητας και της κατοικίας συνδυάζοντας την οικολογία, την ψυχολογία, την ανθρωπολογία και την αισθητική, με μέτρο πάντα, όπως και στην αρχαία ελληνική τέχνη, τον άνθρωπο. Ο Κ. Δοξιάδης σχεδίασε κατοικίες, οικιστικά και πολεοδομικά συγκροτήματα στην Ελλάδα και σε διάφορα μέρη του εξωτερικού.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συνοδευτικό οπτικό υλικό σε ερευνητικές εργασίες, θεματικές διδασκαλίες και σχολικές δραστηριότητες που διαπραγματεύονται θέματα σχετικά με την Iστορία της τέχνης και ειδικότερα της Aρχιτεκτονικής στην σύγχρονη Ελλάδα. Ο K. Δοξιάδης διατύπωσε πολύ ενδιαφέρουσες θεωρίες για την σύγχρονη αρχιτεκτονική και την πολεοδομία, προτείνοντας ένα ιεραρχημένο σύστημα από τον άνθρωπο-μονάδα μέχρι την Ecumenopolis (Οικουμενόπολη, δηλαδή παγκόσμια πόλη). Βασική αρχή του σχεδιασμού είναι να αναπτύσσεται η πόλη (κάτι που θεωρεί αναπόφευκτο στο χρόνο) χωρίς όμως να χάνεται η ανθρώπινη κλίμακα. Έχοντας μελετήσει την αρχαία πολεοδομία, θεωρούσε πώς εκείνη η μικρή κλίμακα των αρχαίων ελληνικών οικισμών αποτελούσε το μέτρο για την αρχιτεκτονική της ανθρώπινης ευτυχίας «Όλοι διαπράττουμε αρχιτεκτονικά εγκλήματα», έγραφε το 1971 στο αρχιτεκτονικό περιοδικό «Ekistics». «Ως εγκληματίες πρέπει να ομολογήσουμε εξαρχής ότι δεν κατανοούμε την πόλη και δεν έχουμε την κατάλληλη αρχιτεκτονική για την εποχή μας». Με βάση αυτές τις παρατηρήσεις και τις γενικές αρχές του K. Δοξιάδη, προτείνεται οι μαθητές να αναζητήσουν περισσότερα στοιχεία για τις θεωρίες του και ειδικότερα για την Οικουμενόπολη. Nα ακολουθήσει συζήτηση και προβληματισμός για τα λάθη πολεοδομικού σχεδιασμού ή για τα «αρχιτεκτονικά εγκλήματα που έχουν διαπραχθεί στη σύγχρονη εποχή, σύμφωνα με την άποψη του Κ.Δοξιάδη και που οι ίδιοι οι μαθητές έχουν εντοπίσει στην πόλη τους ή σε άλλες πόλεις που έχουν επισκεφθεί.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE